سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنران موکب حرم مطهر بانوی کرامت :

تصور بخشیده شدن حق‌الناس‌ها به صرف زیارت اشتباه است

سخنران موکب حرم مطهر بانوی کرامت گفت: کسی که به هر دلیلی حق دیگری را از بین برده نباید تصور کند که با پیاده روی اربعین پاک می‌شود، چنین تصوری اشتباه است.

به نقل از آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت الاسلام والمسلمین حکیمی امروز در سخنرانی معارفی بعد از نماز ظهر و عصر در حسینیه فاطمة الزهرای موکب آستان مقدس به تبیین اهمیت و جایگاه زیارت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام پرداخت و گفت: در روایات اهل بیت علیهم السلام ثواب‌ها و پاداش‌های فراوانی همچون ثواب هزار حج و پاداش هزار شهید و…برای زیارت سیدالشهدا علیه السلام نقل شده که عظمت این کار را می‌رساند.

وی عزت و امنیت امروز کشور را مدیون فداکاری‌های شهدا و ایثارگران دانست و تاکید کرد: ما هرچه داریم از شهداست؛ تا ابد مدیون شهداییم و باید هرچقدر می‌توانیم در جهت تحقق اهداف و آرمان‌های آنان تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حکیمی خاطرنشان ساخت: پاداش زیارت اربعین امام حسین علیه السلام بسیار بالاست، اما رعایت حق الناس بسیار مهم است و باید ادا شود. کسی به هر دلیلی حق دیگری را از بین برده نباید تصور کند که با پیاده روی اربعین پاک می‌شود، چنین تصوری اشتباه است.

سخنران این مراسم توجه به وجود مقدس قطب عالم امکان حضرت صاحب الزمان عج را مهم و اساسی دانست و تأکید کرد: زوار گرامی سعی کنید این قدم‌ها را نذر ظهور حضرت ولیعصر عج کنید چرا که اینگونه بیشتر مورد عنایت حضرت قرار خواهید گرفت.

وی توجه به زیارت امیر مومنان علی علیه السلام را در این سفر معنوی مهم دانست و گفت: در این سفر معنوی اگر کسی امکان برایش فراهم است سایر ائمه در کشور عراق به ویژه حضرت امیر المومنین ع را نیز زیارت کند و تنها به زیارت کربلا بسنده نشود.

حجت الاسلام والمسلمین حکیمی استفاده از لحظه لحظه این سفر معنوی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این سفر معنوی فرصت‌ها را از دست ندهیم، این قدم‌ها همنوا شدن با حضرت زینب کبراست لذا سعی کنیم همچون جابر بن عبدالله انصاری که ذکر گویان خود را به قبر مطهر سیدالشهدا رساند ما نیز با وضو و در حال ذکر باشیم.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.