سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صفر شدن قیمت زمین در مسکن همزمان با توسعه افقی شهر‌ها در دولت چهاردهم

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ادامه یافتن سیاست تخصیص زمین رایگان و توسعه افقی شهر‌ها برای کاهش قیمت مسکن از جمله برنامه‌هایی است که باید وزیر راه و شهرسازی آن را ادامه داد.

توسعه افقی شهرها و همچنین تخصیص زمین به متقاضیان یکی از برنامه ها و اولویت های دولت سیزدهم بود که باعث شد بخش عمده ای از پروژه های نهضت ملی مسکن با سرعت بیشتر و با کاهش قیمت تمام شده کمتری به دست متقاضیان برسد این در حالی است که  پیش از این توسعه عمودی شهرها در سال های گذشته باعث افزایش قیمت زمین در بخش مسکن شده بود.

تخصیص زمین رایگان به متقاضیان یکی از برنامه های است که باید دولت چهاردهم و وزیر راه وشهرسازی آن را ادامه دهد تا بخشی از نگرانی های متقاضیان در حوزه مسکن کاسته شود.

در همین زمینه  اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه واگذاری زمین در استان‌های ساحلی و مناطق مرزی و در شهرهای میانی مدل‌های مختلفی برای تامین مسکن انجام شده که در چند سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و وارد فاز اجرایی هم شده است گفت: دولت چهاردهم و وزیر راه وشهرسازی باید سیاست تخصیص زمین رایگان را ادامه دهد تا بازار مسکن به سمت رونق و تولید هدایت شود.

شاکری با بیان اینکه در دو سال و نیم گذشته مسکن سازی در کشور و طرح نهضت ملی مسکن به بلوغ خوبی رسیده است گفت: برای تامین مالی توسط بانک‌ها و وام دادن به بانک‌ها برای ساخت مسکن دشواری زیادی داشتیم و با مقاومت بسیار زیاد بانک‌ها روبرو بودیم و در حال حاضر هم برای پرداخت این تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی هم با مشکلات زیادی روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه در قانون جهش تولید مسکن و در پروژه های نهضت ملی مسکن مصوبات خوبی برای تامین زمین اعطای وام و نوسازی بافت‌های فرسوده پیش بینی شده است گفت: در دولت چهاردهم هم دقیقاً همین برنامه‌ها باید دنبال شود و تا جایی که می‌توان باید این برنامه‌ها را بهبود بخشید.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲ میلیون قطعه زمین رایگان به مردم تخصیص داده شده است و برای متقاضیان ساخت مسکن، دولت چهاردهم باید این برنامه‌ها را سرعت ببخشد نه اینکه آنها را متوقف کند.

شاکری گفت: به وزیر راه و شهرسازی  در دولت چهاردهم اعلام کرده ایم که باید  پروژه های مسکن سازی را ادامه  دهیم و یکی از وظایف اصلی دولت ادامه نهضت ملی مسکن است.

شاکری بیان کرد: نباید در دولت جدید اقداماتی انجام شود که سرنوشت نهضت ملی مسکن به سرنوشت مسکن مهر مبدل شود و مردم ثبت نام کننده در نهضت ملی مسکن را دچار مشکل کند. این نهضت ملی مسکن خوب پیش رفته و ۲ میلیون قطعه زمین تاکنون تامین شده است. 

او اظهار کرد: در شرایط کنونی بیش از ۱۰۰ هکتار زمین  تخصیص یافته است که این سیاست باید ادامه یابد.

خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: مسکن ، تولید مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
کشوری که تهدیدات فراوان دارد بهترین رشد و توسعه برایش رشد افقی است و نه رشد عمودی شهرها مخصوصا در شهرهایی که زمین به وفور یافت میشود همچون اهواز و بوشهر و بندرعباس و چابهار و .....
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
بانک مسکن نمیزاره
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
تمام ۴۹۰۰ کیلومتر سواحل جنوب برای شهر سازی مناسبند و اگر توسعه افقی صورت بگیرد که برای همه بهتر خواهد بود و برای ساخت و ساز شیک و ویلایی حتی برای اسکان چهل ملیون خانوار هم کمبود زمین نخواهیم داشت
علی اکبر
۱۰:۰۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
توسعه عمودی برای کشور زیانبار است و تاکنون اشتباه بوده است اینقدر در این کشور زمین نامرغوب و متوسط هست که برای یک درصد وسعت و تمام جمعیت کشور کافی است
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
توسعه افقی باعث میشه زمینهای ارزشمند زیادی زیر بار مسکن بره بهترین کار این هست کسانی که حدود 700 واحد خریداری کردن مجبور کنید این واحدها رو خالی نذارن
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
زمین رایگان بایستی در بخش های بی جمعیت در جنوب شرق کشور داده شود و گرنه ساخت و ساز در استانها و شهرهای پر ترافیک و آلوده یعنی وخیم تر کردن بحران ترافیک و آلودگی هوا و سرعت دادن به نابودی محیط زیست
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
فساد در خودرو کم بود فساد در مسکن هم اضافه شد. امیدوارم پزشکیان مانند احمدی نژاد مسکن مهر را بدست خود مردم واگذار کنه و دست فاسد رو قطع کنه
ناشناس
۰۷:۴۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
اینقدر نادان است که نمی‌داند مسکن فقط دادن زمین نیست بعد جاده ،آسفالت،خدمات زیربنایی ازقبیل آب وبرق وگاز وتلفن و...می‌خواهد یکی این هالو راازخواب بیدارند.
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
زمین رایگان و مصالح ارزان اصل هستند
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
هزینه های سر سام آور بیمه و شهرداری را کاهش دهید