سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بحران مهاجرت در صدر فهرست نگرانی مردم انگلیس قرار گرفت

بیش از یک سوم شهروندان انگلیس می‌گویند که بیش از هر مسئله دیگری نگران بحران مهاجرت هستند.

موسسه نظرسنجی «ایپسوس» امروز (جمعه) اعلام کرد که برای اولین بار از سال ۲۰۱۶ بحران مهاجرت در صدر فهرست موضوعاتی قرار گرفته است که مردم انگلیس نگران آن هستند.

به گزارش رویترز، بیش از یک سوم مردم انگلیس (۳۴ درصد) مهاجرت را بزرگ‌ترین مشکل کشور خود دانسته‌اند و پس از آن نسبت به مراقبت‌های بهداشتی، اقتصاد، جرم و جنایت و تورم ابراز نگرانی کرده‌اند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که پس از شورش‌های خیابانی خشونت‌آمیز در بسیاری از شهر‌های انگلیس، نگرانی مردم درباره مهاجرت افزایش یافته است. «مایک کلمنس» محقق ایپسوس گفت: «تأثیر شورش‌های اخیر در سراسر انگلیس در داده‌های ماه جاری مشخص است. سطح نگرانی در مورد جنایت و روابط نژادی نیز به بالاترین حد اخیر رسیده است».

 شورش‌های اخیر انگلیس که از سوی راست‌گرایان افراطی ضد مهاجرت صورت گرفت، سطح جدیدی از خشونت را به خیابان‌های این کشور آورد. در روز‌های گذشته گزارش‌های فراوانی از حمله به مغازه و محل اقامت افراد پناهجو منتشر شد. معترضان حتی در یک مورد به هتل محل اقامت پناهجویان حمله کرده و آن را آتش زدند.

سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید که دلیل اصلی خشونت‌های اخیر در انگلیس «نژادپرستی سازمان‌یافته» و «شکست دولت‌های پیشین این کشور در مبارزه با نژادپرستی» بوده است.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.