سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۱۵۰ هزار زائر از مرز شلمچه تردد کردند

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۷ هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی برای شرکت در همایش اربعین حسینی از مرز بین المللی شلمچه تردد کردند.

ولی‌الله حیاتی  با بیان اینکه تردد زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه نسبت به سال گذشته رو به افزایش است اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۷ هزار نفر زائر ایرانی و اتباع خارجی مرز شلمچه را برای تردد انتخاب کردند.

وی اضافه کرد: در این مدت ۱۲۴ هزار زائر ایرانی از مرز شلمچه عازم عتبات عالیات شدند و ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر نیز از این مرز پس از زیارت کربلا به کشور بازگشتند.

فرمانده قرارگاه اربعین استان خوزستان بیان کرد: همچنین در این مدت یک هزار و ۷۰۰ زائر اتباع خارجی از مرز شلمچه وارد خاک عراق شدند و یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز از این مرز به ایران بازگشتند.

وی افزود: از ابتدای ماه صفر تاکنون ۶۴۶ هزار زائر اربعین حسینی از مرز شلمچه تردد کردند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش چند درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی (ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

برچسب ها: اربعین ، مرز شلمچه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.