سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی کامل برای عبور و بازگشت زائران از مرز خسروی فراهم است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه از ایجاد تمهیدات لازم و آمادگی کامل برای عبور و بازگشت زائران از مرز خسروی خبر داد.

شعبانی گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۱۹۴ هزار زائر از مرز خسروی عازم عراق شده اند و از ورودی استان کرمانشاه یعنی کنگاور تا مرز خسروی و همین طور مسیرهای منتهی به استان ایلام ترافیک روانی در جریان است.

وی اظهار کرد: امسال اربعین علاوه بر پارکینگ های قصرشیرین ۱۶۰ هکتار توقفگاه نیز در ۳۰۰ متری پایانه مرزی ایجاد شده که تردد را برای زائران آسان کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: تردد اکنون در مرز بین المللی خسروی با سهولت و سرعت در حال انجام و تمام اقدامات و زیرساخت‌های لازم برای رفاه حال زائران برقرار است.

او همچنین از خدمات رسانی و فعالیت مواکب در مجموعه استان کرمانشاه خبر داد و گفت: اکنون ۶۰ گیت ۲ کاربره در پایانه مرزی خسروی و در طرف عراقی نیز ۹۴ گیت برای خدمت به زوار وجود دارد و میانگین توقف زائران در گیت ها به کمتر از پنج ثانیه رسیده و به دلیل اجرای سامانه یکپارچه گذرنامه ای "سجاد" زوار در هنگام عبور از مرز هیچ گونه معطل و توقفی ندارند.

شعبانی با بیان اینکه همچنین سرویس حمل و نقل رفت و برگشت در طرف عراقی به سمت شهرهای مقدس زیارتی عراق نیز برقرار است و هیچ مشکلی در ۲ طرف مرز خسروی وجود ندارد یادآور شد: منتظر موج بازگشت زوار با تدابیر مناسب هستیم و برای این مساله به تعداد کافی خودرو برای انتقال زائران تا پارکینگ ها و محل پارک خودروهایشان نیز فراهم است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است؛ مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بود که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه قرار داشت.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند و همچنین پیش از زیارت امام حسین(ع) به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

برچسب ها: اربعین ، مرز خسروی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.