سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولویت قرار دادن نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال از سوی دولت چهاردهم

کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت: نوسازی واحد‌های مسکونی در محلات فرسوده یکی از اولویت‌هایی است که باید از سوی دولت چهاردهم ادامه یابد.

در حال حاضر نوسازی بافت‌های فرسوده در قالب طرح جهش تولید مسکن، یکی از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌هایی است که باید دستگاه‌ها بتوانند آن را اجرا و از طریق تولید مسکن بازار را کنترل کنند؛ چراکه عدم توجه به این بخش می‌تواند آسیب‌های بسیار زیادی به بخش مسکن وارد کرده و شاهد بازگشت دوباره عقب‌ماندگی در بخش مسکن خواهیم بود.

تولید مسکن یکی از اصلی‌ترین نیاز‌های بازار مسکن به شمار می‌رود که بخشی از این نیاز از طریق نوسازی بافت‌های فرسوده تامین می‌شود و در این بین باید دولت به بحث تخصیص زمین و همچنین نوسازی بافت‌های فرسوده در قالب قانون جهش تولید مسکن توجه کند.

در حال حاضر یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که دولت چهاردهم و وزیر راه و شهرسازی باید آن را در دستور کار خود قرار دهند اجرای این مهم و نوسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی است که بسیار حائز اهمیت است.

با توجه به آنکه رکورد صدور پروانه‌های ساختمانی در بخش نوسازی بافت‌های فرسوده شکسته شده و ما شاهد صدور ۳۰۰ هزار پروانه ساختمانی طی یک سال گذشته هستیم، بنابراین امیدواریم دولت چهاردهم هم این سیاست را ادامه دهد.

در همین زمینه شمسی کارشناس سیاست‌گذاری مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده یکی از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌هایی است که باید دولت چهاردهم آن را در دستور کار خود قرار دهد، گفت: با توجه به آنکه تمامی زیرساخت‌های لازم در مناطق بافت‌های فرسوده قرار دارد، بنابراین توجه به این موضوع و اجرای طرح نوسازی خود باعث کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن می‌شود که باید این اقدام را دولت چهاردهم و وزیر راه و شهرسازی در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: قانونگذار به نوسازی بافت‌های فرسوده در قانون جهش تولید مسکن بسیار تاکید کرده است؛ بنابراین اجرای آن از طریق بسته‌های تشویقی و همچنین حمایت از سازندگان و بخش خصوصی می‌تواند این بازار را به سمت رونق تولید هدایت کند.

کارشناس سیاست‌گذاری مسکن تاکید کرد: در شرایط کنونی باید تمامی تمرکز وزارت راه و شهرسازی به بخش مسکن از طریق تخصیص زمین رایگان و همچنین نوسازی بافت‌های فرسوده باشد که در این زمینه باید دولت از سازندگان هم حمایت‌های لازم را انجام دهد.

وی یادآور شد: تخصیص تسهیلات ساخت و همچنین رعایت قانون جهش تولید مسکن و پایبندی به تمامی مصوبات این قانون خود باعث می‌شود که بازار مسکن به سمت رونق هدایت شود و امیدواریم در این زمینه هم برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد تا بتوان بخشی از تعهدات در حوزه نهضت ملی مسکن را برآورده کرد.

خبرنگار: محبوبه کباری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.