سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

سیستان و بلوچستان گرفتار بی سابقه‌ترین قطعی‌های برق/ چرا نمایندگان مجلس سکوت کرده اند؟

قطعی‌های بی سابقه برق در بلوچستان در گرم‌ترین روز‌های سال به چالشی تکراری و کلافه کننده برای مردم تبدیل شده است.

در شرایطی که استان سیستان و بلوچستان گرم‌ترین روز‌های سال خود را سپری می‌کند، قطعی‌های ۲ الی ۴ ساعته برق در بلوچستان مردم را کلافه کرده است که مردم آن سخت‌ترین روز‌های زندگی خود را می‌گذرانند.

کمبود برق در کشور و مصرف بالای انرژی توسط مردم یکی از عوامل اصلی این قطعی‌های محسوب می‌شود که کسری آن را با خاموشی‌های چند ساعته در گرم‌ترین استان کشور دارند جبران می‌کنند که این وضعیت، ناعدالتی تاریخی و اجحافی بزرگ در حق مرز داران و مردم جنوبی‌ترین نقطه کشور است.

بسیاری از مردم که از این وضعیت صدایشان درآمده و کسی هم نیست جوابگوی آنها باشد معتقد هستند که برای جبران کمبود برق در کشور باید خاموشی‌ها در مناطق سردسیر و با هوای خنک‌تر اعمال شود چرا که مردم سیستان و بلوچستان در بیشتر ماه‌های سال با گرمای سوزناک دست و پنجه نرم می‌کنند.

برخی از مردم مدعی هستند که شرکت توزیع برق در استان به هیچ وجه جوابگوی مطالبات و خواسته‌های مردم نیست و برق برخی از مسئولین ادارات برق در تعدادی از شهرستان‌ها به خط برق مراکز امدادی و بیمارستان‌ها وصل هستند و هیچ گونه قطعی برق و خاموشی را تحمل نمی‌کنند.

نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به این مطالبه مردم هیچ گونه پاسخی نداده اند و سکوت آنها در این شرایط برای مردم جای سوال دارد چرا که در نطق‌های خود به موضوعات کم اهمیت و حاشیه ایی می‌پردازند و چشم‌های خودشان را در مقابل قطعی برقی که امان مردم را بریده است بسته اند.

رئیسی از شهروندان شهرستان نیکشهر می‌گوید: ما در خانه خودمان بیمار داریم که مشکلات تنفسی دارند و نمی‌توانند این قطعی‌ها را تحمل کنند به هر کجا هم مراجعه می‌کنیم کسی جوابگو نیست.

یکی دیگر از شهروندان نیکشهر گفت: خانه‌های من در محدوده منازل مسکونی مدیر برق نیکشهر است که برق آن به خط بیمارستان وصل شده و هیچ گونه قطعی ندارد.

جوهر از شهروندان دشتیاری می‌گوید: این وضعیت در شهرستان دشتیاری هم وجود دارد که نوسانات و قطعی چند ساعته برق خسارات زیادی را به مردم وارد کرده است.

بلوچ از شهروندان بندر چابهار نیز گفت: بنده یک کارمند هستم و زمانی که برای استراحت به خانه می‌روم برق نیست و در گرمای طاقت فرسا به سر می‌بریم.

شهروندی از ایرانشهر نیز گفت: مناطقی که برخی از مسئولین هستند هیچ گونه قطعی برقی ندارد و اینکه نمایندگان مجلس سکوت کرده اند برای مردم قابل قبول نیست.

بلیده از شهروندان شهرستان راسک می‌گوید: وضعیت قطعی‌های برق در شهرستان‌های راسک، سرباز و ... هم باعث نارضایتی شدید مردم شده است.

وضعیت قطعی‌های مستمر برق در سیستان و بلوچستان بویژه در بلوچستان صدای مردم را در آورده که مسئولین بویژه نمایندگان مجلس حوزه‌های انتخابیه جنوب استان باید به صورت ویژه آن را پیگیری کنند.

برچسب ها: قطعی برق ، گرمای هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
ماکه همه جوره محروم هستیم تواین استان باز شما کسری برقو هم با قطع هر روزه تو استانمون جبران میکنید دیواری کوتاه تراز مردم مظلوم ما گیر نیاوردید بترسید از روز جزا
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
چونکه نمایندگان مردمی نیستند
اگه بودندیه اعتراض میکردند
وشایدمیترسندبااعتراض مثل نماینده قبلی چابهارردصلاحیت بشند