سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

رئیس‌جمهور در عرصه‌های ملی از ظرفیت سیستان‎ وبلوچستان استفاده کند

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: امیدواریم رئیس جمهور محترم در عرصه‌های مختلف ملی از ظرفیت‌های مردم استان از همه اقوام و مذاهب استفاده نمایند.

آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان با قرائت و شرح فرازی از دعای۲۷ صحیفه سجادیه به بیان نکاتی پیرامون پشتیبانی از مرزداران و رزمندگان اسلام، خدمت رسانی در پشت جبهه و تامین امکانات، تجهیزات و رسیدگی به خانواده‌های آنها و دفاع برای موفقیت آنها پرداخت.
امام جمعه زاهدان افزود: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی تلاش برای گسترش فرهنگ ایثار، مقاومت و دفاع در برابر دشمنان و خدمت متواضعانه در برابر مردم و امت اسلامی است.
آیت‌الله محامی بیان داشت: امروز ۲۶مردادماه سالروز بازگشت افتخار آمیز آزادگان سرافراز در سال۱۳۶۹ می‌باشد آزادگانی که شکنجه‌های زیادی را تحمل کردند، اما بر سر پیمان خود ماندند و با وجود شکنجه‌های فراوان حاضر نشدند از راه خود دست بردارند و به امام خود جسارت کنند و پس از سال‌ها اسارت با کمال غرور و افتخار به میهن اسلامی بازگشتند آن هم در موقعیتی که امام خمینی (ره) دیگر حاضر نبودند و حسرت دیدار امام بر دل آنها ماند و حال وظیفه همه ماست که قدر این ایثارگری‌ها را بدانیم و این اسطوره‌های مقاومت و قهرمانان ملی و دینی را هم خودمان به درستی بشناسیم و هم به نسل‌های آینده معرفی کنیم تا قدر بدانند و این مسیر ایثار و مقاومت ادامه پیدا کند.
آیت‌الله محامی با اشاره به روز چهارشنبه ۳۱مردادماه روز مسجد و همچنین روز صنعت دفاعی عنوان کرد: پیشرفت‌های ما در صنعت دفاعی قابل تقدیر و افتخار آمیز است و امیدواریم با درایت و راهبری فرماندهی معظم کل قوا همچنان مسیر پیشرفت را ادامه دهیم و عزیزان ما با تلاش‌های خود وضعیت کشور را از حیث صنایع دفاعی به جایی برسانند که دشمن توهم حمله به ما را نداشته باشد و دیگر صحبت از گزینه نظامی در مقابله با جمهوری اسلامی را مطرح نکند و برای همین است که در آیات قرآنی آمده است: "وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم" اینقدر باید آمادگی شما و تجهیزات شما بالا باشد که دشمن را بترسانید و از ترس خود به شما حمله نکند.
وی اضافه کرد: مهمتر از ابزار دفاع داشتن انسان مجاهد و مدافع و داشتن انسان‌هایی است که اهل دفاع باشند و با انگیزه الهی برای پیشرفت صنایع دفاعی ورود کنند و هم با انگیزه الهی در صحنه دفاع و رزم حاضر و از این ابزار استفاده کنند و لذا باید مساجد در محلات، شهر و روستا که پایگاه اسلام است برای تربیت مردم و هدایتگری مردم احیا شوند چرا که افراد اهل مسجد و معتقد با مبانی دینی حاضرند برای دفاع از دین و انقلاب جان خود را تقدیم کنند و در عرصه دفاع ورود کنند و باید به مساجد پرداخته شود و و آنها را احیا کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: پنجشنبه اول شهریورماه تحت عنوان روز پزشک نامگذاری شده که این روز را به پزشکان و دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و درمان تبریک عرض می‌کنیم و امیدواریم با پیگیری بیشتر و جذب امکانات بیشتر شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های استان هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی رشد پیدا کند تا هم بتوانند به مردم استان به خوبی رسیدگی کنند و مردم استان برای درمان به سایر مناطق کشور نروند و هم فضا برای جذب مریض از کشور‌های دیگر آماده شود و گسترش توریست درمانی را داشته باشیم.
آیت‌الله محامی افزود: ما در سیستان و بلوچستان مجموعه‌هایی داریم که دچار مشکل است و گزارش‌ها و مراجعاتی هم داریم مثلا در خصوص دانشگاه علوم پزشکی چابهار و مشکلات آن و یا بیمارستانی که در نیروی دریایی ساخته شده که نیازمند مجوز و تجهیز است و هم بیمارستان سراوان که نیازمند کادر پزشکی و تجهیزات است و امیدواریم با همت مسئولان این مشکلات برطرف شود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به پابان مسابقات المپیک و افتخار آفرینی ورزشکاران ایرانی در این مسابقات عنوان داشت: 
ورزشکاران ایران با کسب ۱۲ مدال متنوع در میان بیش از ۲۰۰ کشور در رده ۲۱ قرار گرفتند که جای تقدیر و تشکر از آنها وجود دارد که توانستند افتخار آفرینی و دل مردم را شاد کنند و نشان دادند با همه تحریم‌ها و دشمنی‌ها می‌توان در فضای مقاومت ایستادگی کرد و باید به جامعه ورزش تبریک گفت و مسئولان هم باید به وعده‌های خود عمل کرده و در طول سال به آن‌ها رسیدگی کنند و حمایت‌ها منحصر به دوران مسابقات نباشد.
آیت‌الله محامی با اشاره به دیدار صورت گرفته با رئیس جمهور در طول هفته‌های گذشته عنوان کرد: 
در گفتگویی که با رئیس جمهور محترم داشتیم مباحث استان، توانمندی‌ها و نیازمندی‌های را به اختصار عرض کردم و عنوان کردم که یکی از توانمندی های استان مردم فرهیخته و همراه با نظام اسلامی از همه اقوام و مذاهب هستند و شایسته است از آن‌ها در عرصه ملی استفاده شود و رئیس جمهور محترم هیئت دولت خود را به مجلس معرفی کردند که طبعا در این معرفی آنچه انتظار می‌رفت تحقق پیدا نکرده است اما نامید نیستیم و امیدواریم در عرصه‌های دیگر ملی از مردم استان ما هم استفاده شود و به نظر می‌رسد که هم مصلحت رئیس جمهور و هیئت دولت و هم مصلحت نظام اسلامی این است که رئیس جمهور محترم به گونه‌ای عمل کنند که حتی کسانی که امیدوار نشده و پای صندوق رای نیامدند هم امیدوار شوند و برای مراحل دیگر آن‌ها را هم به عرصه انتخابات بیاورند نه اینکه افراد امیدوار هم ناامید شوند و ما نا امید نیستیم و منتظر باقی انتصابات هستیم و باید طبق فرمایش رئیس جمهور محترم اجازه بدهیم تا هئیت دولت کار خود را شروع کند و بعد کار آن را بررسی و نقد کنیم.
وی در بخش پایانی خطبه دوم با اشاره به سفرهای شهرستانی خود عنوان کرد: این هفته سفرهای  شهرستانی به ایرانشهر، نیکشهر، کنارک، چابهار و دشتیاری داشتیم که  جلسات مختلف شورای اداری، شورای تامین و جلسات مختلفی با مردم و علما داشتیم که با توجه به فضای نقل و انتقالات دشمن نکات مختلفی ارائه شد.
وی افزود: یک محور کار گزارشی بود که مسئولان از خدمات انجام شده ارائه می‌کردند و خدمات فراوانی در نقاط مختلف صورت گرفته که حای تقدیر و تشکر دارد بنده تاکید کردم که هنوز کارهای نشده فراوان است و باید برای خدمت رسانی تلاش بیشتر داشته باشیم.
امام جمعه زاهدان گفت: از دیگر تاکیدات بنده در دیدارها این بود که مسئولان تا آخرین روز مسئولیت پای کار باشند و از هر فرصتی برای خدمت به مردم استفاده کنند و اگر مسئول دیگری در جای شما قرار گرفت باید مورد حمایت قرار گیرد و در هر سنگری که قرار گرفتید مسیر خدمت را ادامه دهید.
آیت‌الله محامی اظهار داشت: از دیگر تاکیدات بنده این بود که برای حل مشکلات مردم امورات باید در سطح شهرستان، استان و سطح کشور مورد پیگیری قرار گیرد چرا که در نگاه مردم مسئولان مشخص هستند و باید پیگیر حل مشکل باشند و تنها به نامه نگاری دل خوش نکنند بلکه پیگیری جدی حتی در مرکز کشور داشته باشند.
وی گفت: در این سفر از مواکب راه‌اندازی شده جهت پذیرایی از زائران پاکستانی اربعین در ایرانشهر، نیکشهر، چابهار و ریمدان بازدید داشتیم که خوشبختانه نسبت به سال گذشته وضعيت بهتری جهت خدمت‌رسانی به زوار وجود دارد و خوشبختانه هر سال وضعیت ما نسبت به سال گذشته بهتر بوده است.
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: جمع زیادی از مردم استان از همه اقوام و مذاهب زائر ابا عبدالله الحسین هستند، عده‌ای موکب‌هایی را در مسیر حرکت زوار راه‌اندازی نموده و به زوار خدمت می‌کنند و همچنین در استان افتخار میزبانی از زوار پاکستانی اربعین حسینی را داریم و این نقش آفرینی گروه‌های مختلف و اقوام و مذاهب نشانه وحدت ملی و غیرت دینی است.
آیت‌الله محامی خاطرنشان کرد: در این جهت نکته مهم این است که کار توسط مردم انجام شود و مسئولان زیرساخت‌هایی همچون آب، راه، برق و وسایل حمل و نقل را فراهم کنند.
وی گفت: سال گذشته با مشکلات حوزه حمل و نقل و کمبود اتوبوس مواجه بودیم که در نهایت زوار به شکل‌های مختلف به استان‌های دیگر منتقل شدند و برای رفع این مشکل امسال اعلام کردند که زائران پاکستانی با اتوبوس‌های خود وارد کشور شوند که طبعا چنین امکانی برای همه زوار امکان پذیر نیست و باید بین مسئولان در ایران و پاکستان  همکاری و تقسیم کار صورت گیرد تا این گونه نباشد که بار مسیولیت تنها بر عهده یک کشور باشد.
آیت‌الله محامی گفت: از دیگر توصیه‌های ما این بود که مسئولان باید نقاط قوت و ضعف خود را یادداشت و به دنبال آن باشند که در سال‌های آینده این نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.