سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی:

به داد آموزش و پرورش برسید؛ شغل دوم و سوم برای معلم زشت است

قلاوند گفت: شغل دوم و سوم برای معلم زشت است، زیرا آموزش و پرورش اساس مملکت است.

جهانبخش قلاوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در نشست کمیسیون کشاورزی مجلس جهت ارزیابی در خصوص برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: جناب کاظمی به داد آموزش و پرورش برسید؛ اقتصاد آموزش و پرورش از حیث سرانه‌ها و ... مشکل دارد، آموزش و پرورش نباید یک درصد محتاج دیگران و عوارض شرکت‌ها باشد.

او افزود: معلم را زیر بار منت هر شغلی نگذارید؛ شغل دوم و سوم برای معلم زشت است؛ آموزش و پرورش اساس مملکت است.

آقای قلاوند با بیان اینکه آموزش و پرورش عشایر مانند یک مددجو است که نیاز به حمایت دارد، اضافه کرد: آموزش در مدارس کانکسی و فرسوده و اتاق‌های عشایری  سخت است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به معلمین عشایری باید حق سختی کار پرداخت شود. معلمی که برای آموزش به یک دانش‌آموز به کوهستان می‌رود، نیاز به سختی کار و اضافه حقوق دارد. همان طوری که به معلم داخل شهر هم باید اضافه کار داد.

این فرد مسئول می‌گوید: در آموزش و پرورش ۱۷۶ هزار معلم کم داریم؛ ما حمایت می‌کنیم اگر دولت امکان تامین هزینه‌ها و اعتبار آن را داشته باشد.

او از آقای کاظمی خواست برای همیشه مشکل استخدام معلمین نهضتی، حق‌التدریسی،   پیش‌دبستانی‌ها و مهدکودکی‌ها و خرید خدمتی‌هایی که از استخدام جا مانده‌اند را حل کنید.

آقای قلاوند اعتقاد دارد: باید تکلیف آنها را در همین دوره حل کرد چرا که به هر دلیلی از جمله نفوذ نمایندگان و عدم مدیریت صحیح عده زیادی جا مانده‌اند؛ ضرورت دارد هر چه سریعتر مشکل آنها حل شود.

او گفت: جذب معلم باید از طریق آزمون باشد، نه اینکه مدیر هر منطقه سرخود هر کسی را که می‌خواهد استخدام کند و بعد طلبکار دولت باشند؛ ضرورت دارد این مشکل نیز رفع شود.

جهانبخش قلاوند افزود: آموزش و پرورش پرجمعیت‌ترین و صادراتی‌ترین ارگان کشور است؛ این ارزشمند است که ما فرماندار و رؤسای دیگر دستگاه‌ها را از آموزش و پرورش تامین می‌کنیم ولی نباید در انتقال آنها سخت‌گیری شود. انتظار می‌رود آموزش و پرورش را از این بحران وحشتناک نجات دهید، زیرا خوزستان در ته جدول است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
واقعا همین طور هست معلمی که حقوق کافی نمی گیره و دغدغه های مالی و معیشتی داره چطور می تونه درس بده با فکر و خیال راحت