سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن،

برپایی همایشی برای تجلیل از آزادگان سرافراز کهگیلویه و بویراحمد

در همایش"الماس‌های درخشان" و با حضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از ۳۱۷ آزاده استان تجلیل شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان در این مراسم گفت: آزادگان همراه با شهیدان رفتند، سال‌ها در سیاه‌چاله‌های رژیم بعث عراق شکنجه دیده‌اند و فراق دوری از وطن رهبر و خانواده را تحمل کردند.

حجت الاسلام قدرت‌الله خرم‌روز با اشاره به تحمل سختی‌ها و شکنجه‌ها توسط اسیران و آزادگان افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ غریب دارد که در کنار آزادگان به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: آزادگان از مشکلاتی رنج می‌برند که از مهم‌ترین آنها اشتغال فرزندان‌شان است و انتظار داریم که مسئولان پای کار مشکلات خانواده‌های شهدا جانبازان و آزادگان بیایند و فکری برای حل آنها کنند.

وی بیان کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی، معنوی و ورزشی به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد تدارک دیده شده است.

همچنین نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان و میهن اسلامی با بیان اینکه آزادگان قهرمانان ایران اسلامی هستند، گفت: از مجاهدت‌های این قشر تشکر و قدردانی می‌کنم.

آیت‌الله حسینی افزود: در زمان دوران دفاع مقدس و عملیات مرصاد وضعیتی همچون شرایط فعلی غزه از جمله تجاوز، کشتار، جنایت و غارت را داشتیم.

وی ادامه داد: با مجاهدت‌های آزادگان، خانواده شهدا و جانبازان اسلام عظمت پیدا کرد، جبهه حق شکل گرفته و نظام اسلامی قدرتمند شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به ترور اسماعیل هنیه خاطرنشان کرد: مسئولان رژیم صهیونیستی هم به پناهگاه‌ها رفته‌اند، دشمن فهمید که نمی‌شود با ملت اسلامی در افتاد.

نصیر حسینی تصریح کرد: در عملیات وعده صادق ابهت آمریکا و رژیم صهیونیستی در هم کوبیده شد و امروز همه دنیای استکبار و غرب برای دفاع از رژیم صهیونیستی به میدان آمدند.

وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی در مقابل تمام دنیای استکبار ایستاده و لرزه بر اندام آنها انداخته و پیک پشت پیک می‌فرستند که نزنید و این مهم به برکت مقاومت و ایستادگی ایران اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به دیدار اعضای دومین کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد با مقام معظم رهبری گفت: در این دیدار مشکلات استان از جمله مسئله سدها، جاده‌ها، فرودگاه یاسوج، اتصال استان به راه‌آهن سراسری، بهره‌مندی بیشتر استان از اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی وزرات نفت، گردش مالی نفت و گاز، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و معادن را مطرح و درخواست کردیم.

حسینی با اشاره به ظرفیت‌ های استان اظهار کرد: در این دیدار بیان شد؛ استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ درصد جنگل‌ها، ۱۰ درصد آب و ۲۵ درصد نفت و گاز کشور را دارد، اما با محرومیت‌های زیادی مواجه است.

وی تصریح کرد: ۹۵ درصد زیرساخت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به انقلاب اسلامی و نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مسئله تاریخی مربوط به بویراحمد گفت: در جنگ‌های بویراحمد با رژیم طاغوت، آن رژیم دنبال و پیگیر بود که بلوچ‌ها را برای مقابله با مردم عشایر بویراحمد به این منطقه بیاورد که یک مولوی در این خصوص فتوا داد و جلوی این کار را گرفت و دسیسه رژیم طاغوت را خنثی کرد.

 در پایان این همایش از برخی از آزادگان استان به نمایندگی از ۳۱۷ آزاده استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.