سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از سه هزار مددجوی کمیته امداد در همدان توانمند شدند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان گفت: در سال گذشته جشن توانمندی سه هزار و ۱۴۴ مددجوی کمیته امداد برگزار شد و امسال هم دو هزار و ۹۰۰ مددجو در چرخه توانمندی قرار می‌گیرند.

سید حسن نعمتی در حاشیه همایش قرض نیکو بیان کرد: این همایش با نیت ترویج فرهنگ قرض الحسنه با مشارکت خیرین و نیکوکاران همدانی برگزار شد.

او افزود: از روز تاسیس تاکنون، ۵۶۰ میلیارد تومان تسهیلات کارگشایی و کاملا قرض الحسنه به ۷۸ هزار نفر نیازمند پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه طرح‌های مختلفی در صندوق امداد ولایت وجود دارد، تصریح کرد: یکی از آن طرح‌ها قرض ماندگار است که خیرین در حد وسع به صندوق می‌دهند و فقط به منظور اعطای سپرده به نیازمندان است.

نعمتی افزود: طرح دوم سپرده امور خیران است، یعنی اگر خیری ۱۰۰ میلیون سپرده‌گذاری کند امداد هم همان مبلغ را هم افزایی می‌کند و ۲۰۰ میلیون در اختیار خیر قرار می‌دهد.

او گفت: خیران هم نیازمندانی را که در محله خود یا محل کار شناسایی یا به هر نحوی به آنها مراجعه کردند، مبلغ وام را در کمترین زمان و فرایند ممکن و کمال تکریم دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام (ه) استان همدان افزود: طرح سوم مسئولیت اجتماعی است، یعنی اگر خیری مبلغی را به مدت یک سال سپرده گذاری کند و برداشت نکند، امداد هم به همان مبلغ هم افزایی می‌کند و ۱۰۰ میلیون تومان از طرف مرکز به استان تخصیص می‌یاید که صندوق امداد ولایت به نیازمندان وام بدهد.

نعمتی گفت: تسهیلات پرداختی در زمینه درمان، تحصیل، احداث مسکن، خرید زمین و ... است. ۷۰۰ نفر خیر در این طرح امداد ولایت با ما همکاری می‌کنند.

اوبه اقدامات کمیته امداد امام (ره) استان در راستای اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: ۷۰۰ ملیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال پرداخت کردیم و ۷ هزار شغل برای جامعه هدف که بخشی از آن مددجو‌های کمیته امداد هستند، ایجاد شده است.

نعمتی از توانمندی ۳ هزار و ۱۴۴ نفر از مددجو‌های کمیته امداد امام (ره) استان در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال هم ۲ هزار و ۹۰۰ نفر وارد چرخه توانمندی می‌شوند.

برچسب ها: کمیته امداد ، مددجو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.