سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کیم به پوتین: مطمئنم روسیه پیروز «جنگ مقدس» خواهد بود

رهبر کره شمالی در پیامی حمله روسیه به اوکراین را «جنگ مقدس برای صلح و عدالت» توصیف کرد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی شامگاه پنجشنبه در پیامی به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور کره شمالی بر روابط قوی میان کشورش و روسیه تاکید کرد و گفت مطمئن است روسیه در «جنگ مقدس برای صلح و عدالت» پیروز خواهد شد.

این پیام به مناسبت سالگرد پایان حکومت ژاپن بر کره ارسال شد که در آن نیرو‌های شوروی نیز به عنوان بخشی از جنگ علیه ژاپن شرکت داشتند. 

کیم گفت: «من از این فرصت استفاده می‌کنم و اعتقاد راسخ خود را ابراز می‌کنم که تحت رهبری پرانرژی شما، مردم روسیه با استواری از حقوق حاکمیتی و منافع امنیتی کشور دفاع خواهند کرد و در جنگ صلیبی برای تحقق صلح منطقه‌ای و عدالت بین‌المللی پیروز خواهند شد». 

روابط بین مسکو و پیونگ یانگ در چند وقت اخیر و در پی سفر پوتین به کره شمالی در ژوئن که منجر به افزایش همکاری بین دو کشور شد، گسترش یافته است.

در همین حال، کیم یونگ هو، وزیر اتحاد کره جنوبی امروز جمعه از کره شمالی خواست تا کانال‌های ارتباطی از جمله خط ارتباطی بین کره‌ای و خطوط نظامی را بازگشایی کند. به گزارش خبرگزاری یونهاپ، او گفت سئول آماده گفتگو در مورد مهم‌ترین موضوعات از جمله خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره و تجدید روابط بین دو کشور است.

روز پنجشنبه، یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی از چارچوب جدیدی برای اتحاد مجدد، از جمله تشکیل یک گروه کاری برای تسهیل گفتگو، رونمایی کرد. پیونگ یانگ هنوز در مورد این پیشنهاد اظهار نظر نکرده است.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
نه روسیه مقدسه نه اوکراین ولی حق با روسیه است چون اوکراینیا روسای اوکراین رو قتل عام کردن
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
جنگ روسیه و اوکراین = جنگ خیر در برابر شر