سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلهر: ناهماهنگی در خط دفاعی پرسپولیس برابر ذوب آهن مشهود بود

پیشکسوت پرسپولیس گفت: تیم پرسپولیس در همان ابتدای بازی مقابل ذوب آهن به راحتی گل خورد و به نظرم ناهماهنگی در خط دفاعی‌اش مشهود بود.

محمود کلهر پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره تساوی سرخپوشان برابر تیم ذوب آهن در هفته اول لیگ برتر فوتبال اظهار کرد:  تیم پرسپولیس در دقایق ابتدایی بازی به راحتی گل خورد و به نظرم ناهماهنگی در خط دفاعی اش مشهود بود. در ارسال‌هایی که ذوب آهن داشت، بازیکنان پرسپولیس تعلل داشتند و به راحتی گل خوردند. بازیکنانی مثل سعید صادقی و وحید امیری به خوبی در کانال‌های کناری وارد می‌شدند و موقعیت‌های خوبی را در دروازه ذوب آهن ایجاد می‌کردند. فکر می‌کنم پرسپولیس در نیمه اول به غیر از گل زیبایی که سعید صادقی زد می‌توانستند به گل دوم هم برسد و شاید یک مقدار خط حمله پرسپولیس شامل علی علیپور و عیسی آل کثیر هماهنگی لازم را نداشتند.  

او افزود: به نظرم در بازی آینده هم می‌توانند این مشکل عدم هماهنگی را برطرف کنند. در مجموع بازی‌های  اول چنگی به دل نمی‌زنند، چون تیم‌ها هنوز آمادگی و هماهنگی  لازم را ندارند. البته پرسپولیس در بازی بعدی به کورس قهرمانی می‌رود، چون نفرات خوبی دارد و تدارک خوبی هم برای لیگ امسال دیده است.  

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه عملکرد دروازه بان الجزایری پرسپولیس را چطور دیده است، گفت: به هر حال اکنون نمی‌شود اظهار نظر درستی داشت و باید چند بازی دیگر هم این گلر بازی کند تا نظر بدهیم. فکر می‌کنم بازیکن باتجربه‌ای است و کار با پایش  و کنترل هایش خوب بود و این موضوع به پرسپولیس کمک می‌کند که در بعضی از مواقع که رو به عقب بازی می‌کنند دروازه بان تکنیک خوبی داشته باشد که بتواند ضربات بلندی هم بزند. در مجموع عملکردش بد نبود و در گل اول ذوب، مدافعان مقصر بودند. به نظرم دروازه بان بدی نباشد و جایگزین خوبی برای بیرانوند باشد.  

کلهر درباره اینکه نبود دفاع چپ تخصصی در این بازی مشهود نبود، گفت: اضافه شدن پورعلی گنجی و گولسیانی می‌تواند این مشکل خط دفاعی پرسپولیس را مرتفع کند. به خصوص گولسیانی که در سال گذشته یکی از بهترین نفرات پرسپولیس بود و او می‌تواند زمان‌هایی که تیم مقابل بسته بازی می‌کند او به داد پرسپولیس برسد. فراموش نکنیم که فرجی هم جزو بازیکنان خوب است، اما آن هماهنگی هنوز در خطوط دفاعی کم بود و هر چه به جلوتر برویم این هماهنگی بیشتر خواهد شد، به خصوص با دروازه بان می‌توانند بیشتر هماهنگ شوند.  

او درباره اینکه عملکرد وحید امیری را در دفاع چپ چطور دیده است، بیان کرد: به نظرم وحید امیری بازیکن فوق العاده‌ای هست به خصوص در پستی که گاریدو گذاشت. فکر می‌کنم امیری بهترین گزینه برای دفاع چپ است، به دلیل اینکه تیم پرسپولیس رو به جلو بازی می‌کند و او هم به خط حمله اضافه می‌شود و ارسال‌های خوبی هم دارد.  

پیشکسوت پرسپولیس درباره عملکرد ارونوف بیان کرد: ارونوف سال گذشته توانایی فنی خودش را نشان داد و اکنون هم می‌بینیم وقتی در جناح چپ و بعضی از مواقع به صورت شناور بازی می‌کند جابه جایی‌هایی که انجام می‌دهد و تکنیک و سرعت بالایی که دارد خیلی می‌تواند به پرسپولیس کمک کند و آمدنش قدرت تهاجمی پرسپولیس را بیشتر کرد. البته تراکم دفاع ذوب آهن باعث شد که پرسپولیس به گل نرسد. مطمئنا در بازی‌های آینده بیشتر این بازیکن به پرسپولیس کمک خواهد کرد.  

او درباره اینکه گاریدو در بازی با ذوب آهن چند بازیکن جوان استفاده کرد، گفت: اعتقاد دارم که وحید امیری هر لحظه می‌تواند نتیجه بازی را تغییر بدهد و اگر در کنارش یک بازیکن جوان حضور داشته باشد مطمئنا می‌تواند تلفیقی از  بازیکن باتجربه و جوان باشد که در این بازی شاید به خاطر گلی که خوردند امیری نیاز به زمان دارد تا بهتر شود. بازیکنان جوان باید فرصت بازی به آنها داده شود و اگر استفاده بیشتر از جوانان شود آینده روشنی هم خواهند داشت.  

کلهر درباره اینکه عملکرد گاریدو را در نخستین تجربه مربیگری اش در پرسپولیس چطو رارزیابی می‌کند، گفت: اکنون نمی‌توانیم عملکرد گاریدو را مورد ارزیابی قرار بدهیم، اما در ۳، ۴ بازی آینده می‌توانیم اظهار نظر درستی درباره این مربی داشته باشیم. در این بازی چیزی از پرسپولیس ندیدیم و آنچه که این تیم نیاز دارد تا رو به جلو و تهاجمی بازی کند و به راحتی گل نخورد و در این باره این تیم مشکل دارد.  

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه بازی در ورزشگاه اراک را چطور دیده است، گفت: بازی در ورزشگاه آزادی موثر است که پرسپولیس نتیجه بهتری بگیرد و این به ضرر سرخپوشان بود که بازی در اراک برگزار شد. سرخپوشان فصل گذشته هم برابر آلومینیوم در اراک مشکل داشتند.  

او درباره اینکه تیم پرسپولیس در این بازی میزبان نبود و به نوعی میهمان ذوب آهن در اراک بود، گفت: دقیقا همین طور است و حرف شما را قبول دارم. فکر می‌کنم این مشکل اساسی که در فوتبالمان وجود دارد و  نداشتن ورزشگاه‌های استاندارد باعث شده که یکسری ا ز تیم‌ها ضرر کنند و فکر می‌کنم پرسپولیس هم این مشکل برایش در این بازی به وجود آمد و نتوانست از میزبانی اش به درستی استفاده کند.  

کلهر درباره اینکه تیم پرسپولیس در ادامه بازی‌ها به موفقیت برسد، گفت: صددرصد پرسپولیس در کورس قهرمانی خواهد بود با این نفراتی که دارد و گاریدو هم مربی خوبی است. فکر می‌کنم تیم‌های  فوتبال پرسپولیس، استقلال، سپاهان و شاید تراکتور امسال در کورس قهرمانی قرار می‌گیرند.   

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.