سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفته اول لیگ برتر فوتبال؛

استقلال در غیاب بازیکنان شاخص به دنبال شروع قدرتمندانه است/ نخستین حضور اسکوچیچ روی نیمکت تراکتور

بازی‌های هفته اول لیگ برتر فوتبال با انجام ۵ دیدار امشب به پایان می‌رسد و استقلال به مصاف تیم شمس آذر قزوین می‌رود.

پرونده  مسابقات هفته اول لیگ برتر فوتبال  با انجام ۵ دیدار امشب (جمعه) در شهر‌های مختلف بسته می‌شود و در حساس‌ترین بازی ها، تیم استقلال به مصاف تیم شمس آذر قزوین می‌رود و تیم تراکتور هم میهمان تیم مس رفسنجان است.  

سپاهان- چادر ملو اردکان / جمعه ساعت ۱۹:۱۵ 

تیم فوتبال سپاهان در اولین بازی خود در لیگ برتر فوتبال به مصاف تیم تازه لیگ برتری شده چادر ملو   می‌رود.  

طلایی پوشان اصفهانی بعد از شکست سنگین برابر تیم شباب الاهلی امارات در مرحله پلی آف لیگ نخبگان آسیا با انتقادات زیادی از سوی کارشناسان و هواداران مواجه شدند و از نحوه بازی سپاهانی‌ها در این بازی رضایت نداشتند.  

به هر حال شاگردان مورایس می‌خواهند با حمایت هواداران خود ۳ امتیاز اولین بازی خود را برابر تیم چادر ملو بگیرند تا گام اول را محکم بردارند و شکست سنگین در آسیا را جبران کنند.  

در آن طرف، تیم چادر ملو اردکان که به عنوان تیم دوم لیگ دسته یک به لیگ برتر صعود کرد تغییراتی در مدیریت و کادر فنی خود نداشته است. این تیم یزدی حریف دست و پا بسته‌ای برای سپاهان نیست و می‌خواهد با کسب امتیاز در اصفهان شگفتی هفته اول را رقم بزند.  

بازی امشب اولین  رویارویی تیم‌های فوتبال سپاهان و چادر ملو در تاریخ لیگ برتر فوتبال  خواهد بود.

مس رفسنجان- تراکتور تبریز/ جمعه ۱۹:۱۵ 

تیم فوتبال مس رفسنجان با هدایت محرم نویدکیا فصل گذشته نتایج درخشانی کسب کرد و حتی به فینال جام حذفی هم راه یافت، اما این تیم برابر سپاهان شکست خورد و نتوانست قهرمان جام حذفی شود.  

محرم نویدکیا بعد از کش و قوس‌های فراوان امسال هم حاضر شد که هدایت تیم مس رفسنجان را با تمام مشکلات مالی اش برعهده بگیرد.  

شاگردان نویدکیا در اولین بازی خود در لیگ برتر قصد دارند ۳ امتیاز شیرین برابر تیم تراکتور را کسب کنند تا به همگان نشان بدهند که همانند فصل گذشته با آمادگی بالا پا به مسابقات لیگ برتر گذاشته اند.  

در آن طرف، تیم تراکتور در فصل نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشت و توانست ۳ بازیکن کلیدی پرسپولیس از جمله علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی فر و مهدی ترابی را به خدمت بگیرد.  

علاوه بر این، اسکوچیچ هدایت تراکتوری‌ها را برعهده گرفته است و او تجربه حضور در لیگ ایران و تیم ملی کشورمان را دارد و با فوتبال و بازیکنان ایران آشنا است و این  موضوع می‌تواند به او کمک شایانی کند.  

با توجه به اینکه باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش تراکتور به خاطر فسخ قرارداد یک طرفه با سرخپوشان شکایت کرده است و هنوز رای این گلر صادر نشده است، این احتمال وجود دارد که اسکوچیچ در اولین بازی ریسک نکند و از بیرانوند در درون دروازه استفاده نکند و پورحمیدی سنگربان تراکتوری‌ها در بازی امشب باشد.  

البته زنوزی مالک باشگاه تراکتور تهدید کرده که اگر بیرانوند با محرومیت مواجه شود خیلی از مسائل پشت پرده را بازگو می‌کند و باید دید کمیته تعیین وضعیت چه حکمی برای بیرانوند صادر می‌کند.  

به هر حال سرخپوشان تبریزی می‌خواهند با امتیاز گیری برابر تیم مس رفسنجان دست پر به تبریز برگردند و برای رقبای خود در ادامه لیگ برتر خط و نشان بکشند.  

هوادار- خیبر خرم آباد/ جمعه ساعت ۱۹:۳۰ 

با وجود اینکه تیم‌های  هوادار و خیبر خرم آباد در لیگ دسته اول با هم بازی کردند، اما بازی امشب اولین تقابل این ۲ تیم با یکدیگر در تاریخ لیگ برتر فوتبال است.  

تیم هوادار تغییراتی در کادر فنی خود داشته  و مهدی رحمتی جایگزین مسعود شجاعی در این تیم شده است.  

شاگردان مهدی رحمتی در اولین بازی خود در ورزشگاه قدس می‌خواهند ۳ امتیاز بازی را از تیم تازه وارد شده به لیگ برتر بگیرند تا گام اول را محکم بردارند.  

در آن طرف، تیم خیبر خرم آباد به عنوان قهرمان لیگ دسته یک به لیگ برتر صعود کرده است. این تیم لرستانی تغییراتی در کادر فنی اش نداشته است و رضا مهاجری در لیگ برتر هم هدایت خیبر خرم آباد را برعهده خواهد داشت.  

شاگردان رضا مهاجری می‌خواهند با کسب امتیاز در بازی اول خود در لیگ برتر نشان بدهند که زنگ تفریح برای تیم‌های دیگر نیستند و برای ماندن به لیگ برتر آمدند.  

نساجی مازندران- فولاد خوزستان/ جمعه ۱۹:۳۰

تیم‌های  فوتبال نساجی مازندران و فولاد خوزستان در حالی امشب به مصاف یکدیگر می‌روند که هر ۲ تیم فصل گذشته برای بقا در در لیگ برتر می‌جنگیدند، اما در نهایت در لیگ باقی ماندند.  

تیم نساجی مازندران می‌خواهد با حمایت هواداران پرشور خود ۳ امتیاز نخستین بازی خانگی خود را برابر تیم فولاد بگیرد تا نشان بدهد برخلاف فصل گذشته با آمادگی کامل وارد مسابقات لیگ برتر فوتبال شده است.  

ساکت الهامی سرمربی نساجی به علت محرومیت نمی‌تواند تیمش را از روی نیمکت هدایت کند و او باید از روی سکو‌ها نظاره گر بازی تیمش برابر فولاد باشد.  

حدادیان مالک باشگاه نساجی قصد فروش این باشگاه را دارد، اما هنوز خریداری برای این باشگاه پیدا نشده است، تا تیم شهر خسته را تحویل بگیرد.  

در آن طرف، تیم فولاد خوزستان تغییراتی در مدیریت و کادر فنی خود داشته است. هوشنگ نصیرزاده به عنوان مدیرعامل باشگاه فولاد انتخاب شده و از آن طرف هم یحیی گل محمدی هدایت سرخپوشان اهوازی را برعهده گرفته است.  

گل محمدی چند روز پیش به علت ثبت نشدن قراردادش به حالت قهر به تهران برگشت، اما قراردادش درست شد و  در تمرینات تیم فولاد شرکت کرد.  

به هر حال گل محمدی بعد از یکسال دوری دوباره به عرصه مربیگری برگشته است و این بار می‌خواهد با تیم فولاد نتایج خوبی را در لیگ برتر رقم بزند.  

گل محمدی به خوبی می‌داند که هواداران فولاد انتظارات زیادی از او دارند تا همانند پرسپولیس بتواند تیم شهرشان را قهرمان کند، اما کار دشواری را پیش رو دارد.  

شمس آذر قزوین- استقلال / جمعه ساعت ۱۹:۳۰

تیم شمس آذر قزوین فصل گذشته عملکرد خوبی برابر تیم‌های قدرتمند داشت و به عنوان غول کش لیگ معروف شده بود، اما امسال این تیم وضعیت خوبی ندارد و مازیار زارع که در ابتدای لیگ هدایت این تیم قزوینی را برعهده داشت در دوران آماده سازی از این تیم جدا شود و دوباره سعید دقیقی به این تیم برگشت.  

به هر حال تیم شمس آذر بازیکنان زیادی در فصل نقل و انتقالات از دست داد و بازیکن شاخصی هم نتوانست به خدمت بگیرد و باید با این همین نفرات پا به مسابقات لیگ برتر بگذارد.  

شاگردان سعید دقیقی می‌خواهند در اولین بازی تیم استقلال را متوقف کنند تا نشان بدهند همچنان غول کش لیگ هستند، اما آنها کار سختی برابر حریف قدرتمند خود دارند.  

در آن طرف، تیم استقلال با هدایت جواد نکونام در نقل و انتقالات عملکرد درخشانی داشت و توانست بازیکنان مدنظر سرمربی تیم خود را جذب کند.  

آبی پوشان پایتخت با ستاره‌هایی که امسال جذب کردند، هدفشان قهرمانی در لیگ برتر فوتبال است. آنها برای رسیدن به هدف خود در ابتدا باید غول کش پارسال را شکست بدهند تا برای رقبای خود خط و نشان بکشند.  

البته  مهرداد محمدی بازیکن استقلال به دلیل استفاده از الفاظ ناشایست بعد از هفته سی ام لیگ برتر ۶ جلسه از همراهی تیم خود محروم شده و این بازیکن نمی‌تواند تیمش را در بازی امشب همراهی کند.  

طبق اعلام نکونام،   بلانکو، اندونگ، کاکوتا  و ابوالفضل جلالی در بازی با شمس آذر غایب هستند و آنها نمی‌توانند تیم استقلال را در بازی امشب همراهی کنند.  

همچنین از  سیستم کمک داور ویدیویی (VAR)  در بازی استقلال و شمس آذر استفاده می‌شود تا اشتباهات داوری در این بازی را کمتر شاهد باشیم.  

تقابل نکونام و دقیقی مربیان استقلالی در این بازی جذاب و دیدنی خواهد بود.  

 دو تیم تا به حال ۲ بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم آبی‌پوشان یک پیروزی بوده و یک دیدار هم با تساوی به پایان رسیده است. 

خبرنگار: مریم طایفه 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.