سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم:

مراکز اقامتی قم در ایام اربعین به رعایت مسائل بهداشتی توجه ویژه داشته باشند

ارجمندی گفت: لازم است، در زمینه مسائل بهداشتی و امنیتی اطلاع‌رسانی لازم به مراکز اقامتی قم صورت بگیرد و مدیران این مراکز در این امور توجه ویژه داشته باشند.

به نقل از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم،علیرضا ارجمندی در جلسه «توجیهی‌بهداشتی انجمن‌ها و جوامع گردشگری استان قم» در سالن جلسات این اداره‌کل اظهار کرد: چندین سال است که افتخار داریم، در استان قم به عنوان مسیر عبور زائران کربلا، به ویژه در ایام اربعین میزبان این عزیزان باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اسکان زائران با دستگاه‌های مرتبط گفت: لازم است در زمینه رعایت مسائل بهداشتی نیز، اطلاع‌رسانی لازم به مراکز اقامتی صورت بگیرد. 

او از مدیران مراکز اقامتی (هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمانپذیر‌ها و خانه‌مسافرها) و مجتمع‌های بین‌راهی و پذیرایی خواست، به طور کامل بر موارد بهداشتی نظارت دقیق داشته باشند و تعداد مسافر زیاد موجب غفلت از این مسأله نشود.

او اضافه کرد: همچنین مدیران مراکز اقامتی با عنایت به شرایط حساس کنونی جامعه، در مسائل امنیتی با هوشیاری کامل عمل کنند و موارد مشکوک را به نیروی انتظامی اطلاع دهند.

او با اشاره به میزبانی استان قم از زائران کربلا به ویژه زائران غیرایرانی بیان کرد: این یک افتخار برای همه ما است که در شهر کریمه اهل بیت (ع) میزبان و پذیرای زائران شرکت‌کننده در مسیر مراسم پیاده‌روی اربعین باشیم و تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات به زائران به کار می‌گیریم.

ارجمندی با تأکید بر ضرورت نظارت بر اماکن اقامتی و گردشگری در ایام اربعین تصریح کرد: این اداره‌کل با همکاری سایر ادارات، آماده همکاری و نظارت ویژه بر تأسیسات گردشگری است؛ چون در این ایام با توجه به ازدحام مسافر، نیازمند نظارت بیش‌تر هستیم.

او ادامه داد: با توجه به این که در ایام اربعین حسینی (ع)، معمولاً واحد‌های اقامتی استان به طور کامل پر می‌شوند، بر قیمت‌ها در این ایام نظارت کامل داریم تا اجحافی به زائران و مسافران نشود و برخورد جدی با متخلفان خواهد شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم؛ یکی از مشکلات را، نحوه نظارت بر واحد‌های اقامتی غیرمجاز دانست و خاطرنشان کرد: باید در این خصوص اقدام‌های لازم با همکاری استانداری و نهاد‌های نظارتی صورت بگیرد.

او درباره راه‌های ارتباطی مردم با این اداره‌کل گفت: نشانی کانال این اداره‌کل با نام «میراث کریمه» در پیام‌رسان ایتا https://eitaa.com/mirase_karime و نشانی اینترنتی https://qom.mcth.ir و تلفن تماس ۳۷۶۰۳۴۲۶ با پیش‌شماره ۰۲۵ است و این اداره‌کل در بلوار ۱۵ خرداد، کوچه ۷.۱ قرار دارد.

ارجمندی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند مشکلات در امور بهداشتی را نیز از طریق تلفن ۱۹۰ به بازرسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاع دهند.

او در بخش دیگر سخنان خود، پیاده‌روی اربعین را به عنوان یک اجتماع عظیم بی‌نظیر در جهان برشمرد و گفت: این امر به برکت حضرت سیدالشهداء (ع) است که در طول مسیر زائران شاهد راه‌اندازی موکب‌ها و ارائه خدمات رایگان در زمینه‌های گوناگون به شرکت‌کنندگان در این آیین هستیم.

مجید ستایش معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم نیز در این جلسه حضور داشت و حاضران در جلسه دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های خود را در مسائل مطرح‌شده بیان کردند. 

استان قم دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کَهَک؛ ۶ شهر قم، جعفریه، کهک، سَلَفچِگان، دستجِرد و قنوات؛ هفت بخش، ۱۳ دهستان و ۲۵۳ روستا است. 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.