سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف و ضبط ۴۵۰ کیلوگرم قارچ ترافل در شهرستان رامیان

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از کشف و ضبط ۴۵۰ کیلوگرم قارچ ترافل در شهرستان رامیان خبر داد.

سرهنگ عیسی گلبینی مفرد گفت: یکی از مواردی را که با آن در حوزه حفاظت روبرو هستیم، برداشت "قارچ ترافل" از طبیعت است که آسیب جدی را به منابع طبیعی وارد می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان با همکاری نیروی انتظامی در پلیس راه آزادشهر به خودرو مزدا مشکوک شده و پس از بررسی و تفتیش خودرو مورد نظر ۴۵۰ کیلوگرم قارچ ترافل کشف و ضبط کردند.

وی از شناسایی و دستگیری فرد متخلف خبر داد و گفت: فرد مذکور پس از تشکیل پرونده برای ادامه رسیدگی به تخلف مرتکب شده به دستگاه قضایی معرفی و خودروی وی  به پارکینگ منتقل شد.

گلبینی مفرد برداشت قارچ ترافل را باعث از بین رفتن بذر‌ها و نهال‌های کوچک درختان و برهم خوردن نظم خاک جنگل و در نهایت خشکی درختان دانست و گفت: برداشت ترافل همه ساله از اواخر اسفند آغاز و تا شهریور ادامه دارد و برخی افراد سودجو به دلیل قیمت بالای آن برای کسب درآمد با تخریب ریشه درختان اقدام به برداشت غیرقانونی این ماده خوراکی می‌کنند.

این مقام مسئول نسبت به برخورد قانونی با متخلفان برداشت قارچ ترافل هشدار داد و گفت: از عموم شهروندان انتطار می‌رود در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان اطلاع دهند.

برچسب ها: قارچ ترافل ، قاچاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.