سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع گره‌های ترافیکی اولویت شهرداری قزوین

شهردار قزوین گفت: امروز مهم‌ترین معضل شهر قزوین، ترافیک است که با بهره برداری از طرح‌های مختلف موفق به بازگشایی آن شده ایم.

مهدی صباغی شهردار قزوین گفت: شهرداری قزوین در مسائلی از جمله ساماندهی آرامستان ها، فضای سبز، اماکن تاریخی و مذهبی و مسایل اجتماعی و حمل و نقل و همچنین مسائل اجتماعی و فرهنگی اقدامات قابل توجهی انجام داده و امروز مهم‌ترین معضل این شهر، یعنی موضوع ترافیک است که با بهره برداری از طرح‌های مختلف موفق به بازگشایی آن شده ایم.

وی ادامه داد: احداث و تردد روزانه ۸۶ هزار خودرو در ۲ مسیر کمربندی آیت الله باریک بین و پیامبر اعظم (ص) و همچنین تردد انبوه خودرو‌ها در بلوار باهنر و مینودر، حجم بالایی از ترافیک درون شهری قزوین را کاهش داده و رضایت عمومی شهروندان را نیز به دنبال داشته اند.

شهردار قزوین افزود: خرید ۲۵ دستگاه مینی بوس و ۱۰ دستگاه ون در حوزه حمل و نقل درون شهری جهت رضایت شهروندان و همچنین استفاده از ۱۶۰ هزار تن آسفالت برای اصلاح و زیرسازی سطح معابر شهر از ابتدای امسال تاکنون از جمله اقدامات شهرداری در حوزه ترافیک بوده است.

صباغی ادامه داد: ۴۶۱ شغل برای مدیریت شهری تعریف شده و امروز در تمامی زمینه‌ها با رویکرد مردم محور عمل کردیم و تا حدودی هم موانع ساخت و ساز را از پیش روی سازندگان برداشته ایم.

به گفته وی، با وجود مشکلات موجود در حوزه کمبود آب، فضا‌های سبز مناسبی را در سطح شهر قزوین ایجاد کرده ایم و در عین حال نیز تلاش داریم تا برای جا به جایی مشاغل مزاحم سطح شهر اقدامات بنیادی داشته باشیم.

صباغی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی شهرداری قزوین اضافه کرد: یکی از کار‌های مهم شهرداری قزوین در حوزه فرهنگ، افتتاح تئاتر شهر بود که با راه اندازی و بهره برداری از آن تا به امروز ۲۰۰ برنامه فرهنگی در این مکان برگزار شده است.

شهردار قزوین بیان کرد: مسئولان و اصحاب رسانه باید دست در دست یکدیگر جهت احصا و مرتفع کردن مشکلات شهری گام بردارند و از رسانه‌ها می‌خواهیم با قلم‌های خود مشکلات موجود را انعکاس داده و به گوش ما برسانند.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین هم در این نشست گفت: جا به جایی میدان میوه و تره بار قزوین یکی از مطالبات مهم و چند ساله مردم این شهر است که با انجام این کار تا ۴۰۰ فرصت شغلی نیز ایجاد می‌شود و امیدواریم با سرعت بتوانیم این موضوع و سایر برنامه‌های شورای ششم را نشان دهیم تا مردم از این خدمات نیز بهره لازم ببرند.

فرمانی ادامه داد: دولت الکترونیک و هوشمندسازی یکی دیگر از دغدغه‌های اصلی مجموعه مدیریت شهر قزوین بود که شورای شهر در این خصوص پیگیر آن بوده و بخشی از روند هوشمندسازی را نیز به انجام رسانده و بخش دیگر هم در دستور کار قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.