سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارسال محموله ترانزیتی سنگ‌های معدنی افغانستان از بندر چابهار

اولین محموله ترانزینی سنگ ترانزیتی افغانستان جهت صادرات با کانتینر به چین از نیمروز و از طریق بندر چابهار مستقیم به چین ارسال شد.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین محموله ترانزیتی سنگ‌های معدنی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر شهیدبهشتی چابهار مستقیم به کشور چین ارسال شد.

حسین شهدادی اظهار کرد: با برقراری سرویس های حمل مستقیم کانتینری از مبدأ افغانستان به مقصد چابهار، زمان و هزینه انتقال کالا از طریق بندر چابهار و پایانه مرزی میلک کاهش یافته و این موضوع باعث افزایش جذابیت برای انتقال کالاهای ترانزیتی در این مسیر شده است.

وی بیان کرد: امروز اولین محموله ترانزینی شامل ۱۲ کامیون حامل سنگ ترانزیتی افغانستان جهت صادرات با کانتینر به چین از ولایت نیمروز از طریق مرز میلک به بندر شهید بهشتی چابهار وارد و از طریق این بندر مستقیم به چین ارسال شد.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر راهبردی چابهار متصل به آبهای آزاد اقیانوس هند موقعیت مناسبی برای تجارت، حمل و نقل، ترانزیت و ترانشیپ(حمل و نقل دریایی) کالا دارد و بهترین و کم هزینه ترین مسیر تجارت و ترانزیت به کشورهای آسیای میانه بویژه کشور همسایه افغانستان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.