سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هوراند با حضور مدیرکل صدا و سیما

مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی درجلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هوراند گفت: رسانه ملی با بهره گیری از ساز و کار‌های هویتی، فرهنگی و اعتقادی تلاش می‌کند با تولید و انتشار محتوا‌های مناسب، ساختار‌های اجتماعی را تقویت و اصلاح کند.

 اکبر رضایی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هوراند با بیان اینکه فرهنگ لایه‌های زیرین جامعه را مورد هدف قرار می‌دهدگفت: رسانه می‌تواند در ارتباط با رفتار‌ها و فرآیند‌های قانونی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و روان شناختی نقش بهتر و موثری ایفا نماید.

وی فرهنگ سازی و آگاهی بخشی را جزو وظایف و کارکرد‌های اصلی صدا و سیما برشمرد و یادآور شد: صدا و سیما برای میدان داری در جبهه جنگ نرم دشمن، تلاش می‌کند ضمن تبیین فرهنگ اصیل کشور، در توسعه، ترویج و تبلیغ فرهنگ دینی و سیاسی و توسعه میان فرهنگی نقش آفرین باشد.

وی شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی نقاط مختلف استان و پرداخت هنرمندانه به آنها را یکی از اولویت‌های حوزه‌های پیام و برنامه سازی عنوان کرد و تصریح کرد: رسانه جایگاه مهم و تاثیرگذاری در نظام جمهوری اسلامی دارد و تمام اهتمام ما در یک فرایند میان مدت و درازمدت کاهش و حذف محتوا‌های غیرمتناسب در همه ابعاد زندگی اجتماعی و فرهنگی است.

وی اندیشه پردازی، ارزش گذاری، هنجارسازی، الگوسازی را از اهداف آموزشی و تحولات فرهنگی صدا و سیما عنوان کرد و با اشاره به لایه‌های شش گانه فرهنگ در حوزه‌های مختلف گفت: صدا و سیما تلاش می‌کند با فرهنگ سازی، فرهنگ پذیری و فرهنگ گرایی؛ باورها، ارزش‌ها و هنجار‌ها و آیین‌ها و آداب و رسوم را به شکل مناسب تقویت نماید.

 حجت‌الاسلام قیاسی امام جمعه هوراند و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هم این در جلسه گفت افزود: شما با نماز انسان‌ها را تربیت می‌کنید و باید سعه صبر داشته و آستانه تحملتان را بالا برده و در برخورد با جوان به گونه‌ایی عمل نکنید که از مسجد دور شود بلکه باید آرام آرام افراد را جذب کرده و با جوان همراه باشیم. اعتیاد بیکاری و بد اخلاقی و نزاع و درگیری و بحث جعمیت جوانی به مشکلات اساسی جامعه تبدیل شده باید با برنامه ریزی دقیق حل کنیم صدا وسیما می‌تواند نقش بی بدیل ایفا کند.

فرهادی فرماندار شهرستان هوراند هم در این جلسه گفت ۷۱درصد جعمیت شهرستان ساکن روستا‌ها و ۱۳۵ آبادی دارای سکنه در شهرستان هوراند وجود دارد و این شهرستان با ۱۸ داشتن ۱۸قطعه تاریخی و ۱۲هزار هکتار جنگل و که به پایتخت سماق قرمز ایران مشهور هست که رتبه نخست تولید توت زغال اخته. سماق و قطب تولید برنج و بسیاری از محصولات کشاورزی هست به خاطر سبقه تاربخی که دارد به شهرستان دارو المومنین معروف هست. اما در کنار این ظرفیت‌ها در بعضی از مناطق از دریافت برنامه‌های رسانه ملی محروم هست، چون صدا سیما می‌تواند جبهه فرهنگی مقابل دشمن باشد و در تقابل با هجمه دشمنان باید شبانه روزی تلاش کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.