سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از چهارشنبه شاهد اوج ازدحام تردد در مرزهای خوزستان هستیم

استاندار خوزستان گفت: از روز چهارشنبه شاهد اوج گیری رفت و آمد در مرز‌های استان هستیم که البته تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در دیدار با استاندار «میسان» عراق با بیان آمادگی کامل ۲ کشور ایران و عراق در برگزاری اربعین با شکوه گفت: طبق توافقاتی که ۲ دولت باهم داشتند و بعد از ملاقات‌های ۲ وزیر کشور، ما را موظف کردند که در ۲ مرز با برقراری جلسات همه مسائلی که می‌تواند برای راحتی زوار اباعبدالله شکل بگیرد را باهم توافق کنیم.

او افزود: مرز چذابه و شیب عراق و استان «میسان» محل عبور زائرین شبه قاره، افغانستان و اتباع مقیم ایران هستند که طبعا این پیچیدگی را از مرز‌های دیگر بیشتر می‌کند.

آقای حسینی محراب در ادامه به لزوم هماهنگی دستگاه خدمت رسان در ۲ کشور اضافه کرد: نیاز به هماهنگی‌های امنیتی، حمل و نقل، پزشکی، تغذیه، اسکان، آب و برق و همه مواردی که امکان فراهم برای زوار دارد را مورد بحث قرار دادیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: در آن سوی مرز همه موارد را برای راحتی زوار در نظر گرفته شده، و بر اساس مشاهدات نیز از نقطه صفر تا العماره همه امکانات و موکب‌ها، پلیس، ارتش و «حشدالشعبی» برای تامین امنیت مستقر هستند.  

عالی‌ترین نماینده دولت در خوزستان در پایان با اشاره به اوج حضور زائرین در روز‌های آتی افزود: ما از چهارشنبه شب ازدحام بیشتر از حد را پیش رو داریم که شاید بتوان گفت بالاترین موج دوران سفر اربعین خواهد بود و بعد موج رفت و برگشت است که امیدواریم با تمهیداتی که «دوستانمان» (در عراق) در نظر گرفتند و بسیج امکانات حشدالشعبی، ارتش و سایر دستگاه‌های دولتی که به کمک بخش خصوصی آمدند مشکل ماندگاری در مرز نداشته باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.