سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نارضایتی رئیس سازمان امور عشایر کشور از عملکرد دستگاه های اجرایی کرمان در قبال عشایر

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: دستگاه‌های اجرایی خدمات رسانی خود به عشایر را انجام نداده اند که باعث انباشت مشکلات برای این قشر شده است.

جلسه شواری عشایری استان کرمان با حضور رئیس سازمان امور عشایر کشور و استاندار کرمان و جمعی از مدیران دستگا‌های اجرایی استان برگزار شد.

شایان نادری رئیس سازمان امور عشایر کشور در این جلسه با اعلام اینکه در خدمات رسانی به عشایر بیش از ۵۰ دستگاه تکلیف قانونی دارند، گفت: در بخش برق مقرر بوده با پانل خورشیدی مشکل برق عشایر حل شود که کامل محقق نشده است.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی خدمات رسانی خود به عشایر را انجام ندادند که باعث انباشت مشکلات برای این قشر زحمت کش و تاثیر گذار جامعه شده است.

نادری با اشاره به اینکه باید زیست بوم عشایر حفظ شود، ببان کرد: جشنواره عشایری مانند جشنواره شتر و اسب را برای شناخت بیشتر عشایر برگزار می‌کنیم 

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان نیز گفت: در استان کرمان کمک به حوزه عشایری بیشتر از جمعیت است.

وی با اشاره به اینکه منکر برخی کمبود‌ها نیستیم و برای رفع برخی از مشکلات باید سازمان امور عشایری کشور کمک کند، افزود: اگر سهمیه دانش آموزان عشایری در دانشگاه فرهنگیان نگیریم، مشکل کمبود معلم عشایری حل نمی‌شود.

استاندار کرمان بیان کرد: کشتارگاه مشکل منطقه‌ای ماست هم در جنوب و هم در شمال با جذب سرمایه‌گذار و مشارکت تعاونی می‌توان مشکل کشتارگاه جنوب را حل کنیم. 

امیر حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز گفت: جمعیت عشایری استان کرمان معرفی نشده است و با جشنواره‌های عشایری می‌توان مردم را با زندگی عشایری آشنا کرد.

وی افزود: مناطق عشایر استان باید مقصد گردشگری شوند.

نیکزاد مدیر کل امور عشایری شمال استان کرمان هم در این جلسه با اعلام اینکه جامعه عشایری ظرفیت‌های خیلی خوبی دارد، گفت: ۳۰ درصد گوشت قرمز نیاز استان با تلاش عشایر مناطق استان تامین می‌شود.

وی افزود: عشایر مشارکت بالایی در مباحث اجتماعی و فرهنگی دارند و هر سیاه چادر عشایر یک خواستگاه فرهنگی و یک واحد تولیدی است.

نیکزادی بیان کرد: ۱۷ هزار ۸۰۰ خانوار عشایری در شمال استان کرمان داریم که ۳۵ درصد صنایع دستی شمال استان را تامین می‌کنند.

وی گفت: تعیین تکلیف مناطق برخوردار و غیر برخوردار در حوزه تسهیلات بانکی، کمبود سرانه آرد عشایر با توجه به قوت غالب عشایر، عدم برق رسانی به سکونت گاه‌ها و کانون‌های خودجوش مناطق عشایری از جمله مشکلات عشایر ما در استان است.

احمدیوسفی مدیر کل امور عشایری جنوب استان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه عشایر جنوب استان ۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب کردند، گفت: بیش از ۱۷ هزار خانوار عشایری در جنوب استان داریم.

وی افزود: ۲۰۰ تن عسل در جنوب استان تولید می‌شود و ۲۲ منطقه عشایری ظرفیت گردشگری در جنوب استان دارد.

احمدیوسفی با اعلام اینکه بیش از ۱۰۰ نقطه عشایری فاقد آنتن دهی تلفن همراه وجود دارد، بیان کرد: بیش از ۱۰ نقطه عشایری بالای ۳۰ خانوار فاقد روشنایی است.

احمدپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان نیز با اعلام اینکه ما در جنوب استان تولیداتی داریم که بصورت خام فروشی عرضه می‌شود، گفت: ما در جنوب استان سعی کردیم برند سازی و بسته بندی محصولات عشایری انجام شود؛ بخصوص زعفران منطقه اسفندقه است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.