سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهمترین موانع دیدار با امام زمان (عج)

یک پژوهشگر حوزه مهدویت معتقد است یکی از بزرگترین موانع دیدار شیعیان با امام زمان (عج) وجود ضعف‌ها و مشکلات اخلاقی است و حتی برخی دینداری را پوششی برای هواپرستی خود قرار می‌دهند.

حجت‌الاسلام جواد نصرالله‌پور گفت: یکی از بزرگترین موانع دیدار شیعیان با امام زمان (عج) وجود ضعف‌ها و مشکلات اخلاقی در نفس ماست که گاهی به شکل خلاف شرع و خلاف اخلاق از انسان سر می‌زند.

وی افزود: بعضی از مهمترین عوامل اخلاقی که باعث می‌شود میان ما و امام زمان (عج) فاصله بیاندازد، در مرحله اول هواپرستی است. گاهی کسی که خود را دیندار می‌داند، متوجه نیست که هوای نفس به قدری او را تحت تسلط قرار می‌دهد که چیزی برای او باقی نمی‌گذارد.

این استاد حوزه ادامه داد: آیات متعددی در قرآن به خطر پیروی از هوای نفس اشاره کرده است. مثلاً در آیه ۲۳ سوره جاثیه می‌فرماید «آیا آن کسی که هوای نفس را خدای خود قرار داد، چگونه خدا او را درحالی که عالم بود به گمراهی کشانید.»

وی افزود: این گونه افراد که دینداری خودشان را پوششی برای هواپرستی خود قرار داده اند نه تنها از عهده هیچ خدمتی به امام زمان (عج) برنمی آیند بلکه باعث آزار و ناراحتی حضرت هم خواهند شد.

این پژوهشگر دینی اضافه کرد: این گونه افراد، هم خود را به بیراهه می‌کشانند و هم دیگران را در مسیر خلاف دین و در مقابل مسیر امام زمان قرار خواهند داد.

نصرالله‌پور افزود: خدا نکند ما جزو کسانی باشیم که شعار دینداری و محبت به امام زمان را بدهیم، اما اخلاق فردی و اجتماعی ما یا رفتار و گفتار ما با اخلاق مهدوی و علوی و فاطمی تطبیق نداشته باشد. این دسته از افراد در نهایت از امام زمان برای همیشه دور می‌افتند و امام از آنها دلگیر و آزرده خاطر خواهند شد.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.