سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امشب محرم شهر به پایان می رسد

پانزدهمین شب از رویداد آیینی «محرم شهر» با حضور شهروندان تهرانی در میدان آزادی تهران برگزار شد.

 امشب پنجشنبه ۲۵ مرداد ماه، آیین بدرقه زایران اربعین و اجتماع عزاداران حسینی در میدان آزادی تهران برگزار می‌شود و دومین رویداد آیینی شهر تهران، «محرم شهر» بعد از نزدیک به ۱۶ روز اجرا به پایان می‌رسد.

شب گذشته آخرین شب از برنامه‌های محرم شهر قبل از برگزاری اجتماع اربعینی‌ها بود و جمع زیادی از عاشقان سیدالشهدا خود را به محل برگزاری این رویداد آیینی رسانده بودند. 

سیدایمان یاراحمدی روایتگر این مراسم بود و در بخشی از روایتگری خود به روز‌های سخت کاروان اسرای کربلا در بازگشت به صحرای کربلا در روز اربعین اشاره کرد.

علی اصغر ژولیده مداح و ذاکر اهل بیت نیز همراه با حسین خلجی به ذکر مصیبت شهادت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یارانش پرداختند.

سوده نجفی و زهرا شمس احسان از اعضای شورای شهر تهران شب گذشته به میدان آزادی آمدند و از روند برگزاری این رویداد آیینی بازدید کردند. نجفی در بخشی از صحبت‌های خود با دست‌اندرکاران برگزاری محرم شهر، این فضا را مناسب خانواده‌ها دانست و بر لزوم برگزاری برنامه‌های میدانی در ایام شادی و عزای اهل بیت علیهم السلام تاکید کرد.

شمس احسان نیز ضمن تاکید بر اهمیت حضور نوجوانان و استفاده از ظرفیت‌های آنان در برگزاری محرم شهر، حضور نسل جوان در چنین برنامه‌هایی را زمینه پیوند آنان با معارف والای اهل بیت دانست.

براساس این گزارش، اجرای گروه سرود نوجوانان، برپایی نمایش آیینی تعزیه و دمام‌زنی از دیگر بخش‌های محرم شهر در شب پانزدهم بود. اجتماع بزرگ اربعینی‌ها، امشب از حوالی ساعت ۲۰ در میدان آزادی شهر تهران برگزار شده و پذیرای شهروندان تهرانی خواهد بود. براساس اعلام قبلی، حمید شاکرنژاد به تلاوت آیاتی از قرآن کریم می‌پردازد و حجت الاسلام شهاب مرادی سخنران این اجتماع خواهد بود.

همچنین مداحان اهل بیت نریمان پناهی، سیدمجید بنی‌فاطمه، حسین سیب‌سرخی، محمد فصولی، محمدحسین پویانفر، محمدرضا نوشه‌ور و امین قدیم به سوگواری سید و سالار شهیدان می‌پردازند. اجرای این مراسم را نیز حامد سلطانی مجری نام آشنای کشور برعهده خواهد داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.