سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود فضای آموزشی دغدغه‌ای روی دوش دانش آموزان 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: در بیرجند بیش از ۴۰ مدرسه دوشیفته داریم که آمار بالایی است.

رخسارپور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در برنامه رادیویی میز خبر صدا و سیمای استان گفت: در دوره ۳ ساله ریاست شهید جمهور ۱۰۲ مدرسه با زیربنای ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع در استان احداث کردیم و همچنین ۱۵۰ طرح نیمه تمام داشتیم که ۷۰ مورد آن تکمیل و افتتاح شد. 

او افزود: همچنین برای مدارسی که وجود داشت ۸۸۲ کامپیوتر تهیه کرده و تحویل دادیم، ۲۸۷ مدرسه هوشمندسازی شد، ۵ هزار و ۲۷۰ متر مربع فرش نمازخانه، ۸۸۱ کولر گازی و ۱۱ هزار و ۵۰۰ میز و صندلی به مدارس تحویل دادیم. 

رخسارپور بیان کرد: حدود ۲ هزار مدرسه فعال در استان داریم، سرانه فضای آموزشی استان ۶.۵ متر مربع به ازای هر دانش آموز است که حدود ۱.۵ متر مربع نسبت به میانگین کشور بالاتر است، اما پراکندگی آن به صورتی است که در برخی از جا‌ها متراژ کلاس‌ها کم و در برخی جا‌ها زیاد است و یا مدارس کمتر هستند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی ادامه داد: به طور مثال سرانه فضای آموزشی در شهرستان بیرجند ۴.۵ متر مربع به ازای هر دانش آموز است که تمرکزمان را روی این شهرستان گذاشته و از پارسال تاکنون علاوه بر طرح‌های نیمه تمام، کار ساخت ۵ مدرسه ۶ کلاسه و ۱۲ کلاسه را شروع کرده ایم و هم اکنون ۱۳۰ کلاس نیمه تمام در شهرستان بیرجند داریم.

او عنوان کرد: مشکل کمبود فضای آموزشی در استان از جمله مسائلی است که کماکان با آن روبروییم و در شهرستان بیرجند نیز به تنهایی ۴۹ مدرسه دوشیفته داریم که این نشان دهنده کمبود کلاس‌های درس در این شهرستان است در صورتی که این موضوع در شأن شهرستانی که دومین مدرسه کشور را داشته نیست.

رخسارپور تصریح کرد: ۳ یا چهار مدرسه در شهرستان بیرجند وجود دارد که در دست ادارات است و در آن هستند در صورتی که این مدارس می‌تواند به عنوان فضای آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد، به همین جهت خواسته خود را از استانداری مطالبه کرده ایم و امیدواریم که هرچه زودتر ساخت شهرک ادارات به پایان برسد تا ادارات در این شهرک مستقر شده و فضای آموزشی آزاد شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.