سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایشگاه هنری سازمان ملل در ایران؛ تصویرگر چالش‌های محیط زیستی

چالش‌های جهانی محیط زیست با تمرکز بر تغییرات اقلیمی، از بین رفتن طبیعت و تنوع زیستی، آلودگی و پسماند در یک نمایشگاه هنری به تصویر کشیده شده است.

نمایشگاه هنری سازمان ملل در ایران توسط برنامه توسعه سازمان ملل متحد و مرکز اطلاع‌رسانی سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران با همکاری گالری هنری اچ و آرت یونیتی برگزار شده است.

در این نمایشگاه ۳۶ اثر هنری از ۱۸ هنرمند به نمایش گذاشته شده است، بازدیدکنندگان در این نمایشگاه با آثاری تأمل‌برانگیز روبه‌رو خواهند شد که همراه با اطلاعات و آمار، آنها را به تفکر در مورد رابطه‌شان با طبیعت و نقششان در حفاظت و نگهداری از آن دعوت می‌کند.

این آثار هنری قوی نه‌تن‌ها تجربه‌های بصری، بلکه فراخوانی به اقدام هستند و از ما می‌خواهند که به‌شدت چالش‌های محیط زیستی به‌عنوان یک جامعه جهانی آگاه شویم و به طور جمعی به سوی راه‌حل‌های پایدار حرکت کنیم.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه، افزایش آگاهی عمومی درباره فشار شدید زیست محیطی بر سیاره زیبای ماست.

اشتفان پریزنر افزود: گرچه وسعت چالش‌های زیست‌محیطی بسیار نگران‌کننده است، اما خبر خوب این است که راهکار‌هایی برای مقابله با بحران سیار‌های سه‌گانه وجود دارد.

برای هدایت بشریت به سوی آینده‌ای پایدار، نیازمند تعهد قوی‌تر و منابع بیشتری هستیم. برنامه توسعه سازمان ملل متحد همراه با سایر سازمان‌ها، صندوق‌ها و برنامه‌های سازمان ملل متحد، با شرکای ملی و بین‌المللی برای ارتقای ادغام سیاست‌های دوستدار محیط زیست در همه بخش‌ها همکاری نزدیک دارد.

سازمان ملل متحد و شرکایش از مدیریت بهینه منابع طبیعی و حفاظت از تنوع زیستی حمایت کرده و در جهت افزایش ظرفیت‌های ملی برای مقابله با تغییرات اقلیمی، از جمله از طریق حمایت بین‌المللی برای تأمین مالی اقلیم، تلاش می‌کند.

فعالیت این نمایشگاه تا ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ در گالری هنری اچ آرت یونیتی واقع در تهران، خیابان شریعتی، جنوب سینما فرهنگ، کوچه میرزا تاراج، پلاک ۱۰ ادامه دارد و هر روز از ساعت ١۶ تا ٢٠:٣٠ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.