سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رابطه حذف سپاهان و شائبه تخلف بین‌المللی فدراسیون فوتبال

اگرچه شکست خانگی سپاهان اصفهان مقابل شباب الاهلی امارات در آن چمن نامناسب ورزشگاه نقش جهان تلخ بود، اما همین شکست از یک آبروریزی بزرگ جلوگیری کرد.

اگر سپاهان با غلبه بر شباب الاهلی امارات به دور بعدی انتخابی لیگ نخبگان آسیا صعود می‌کرد و حریف الغرافه قطر می‌شد، فوتبال ایران خود را درگیر یک پرونده شکایت بین المللی می‌دید.

اگرچه شکست خانگی سپاهان اصفهان مقابل شباب الاهلی امارات در آن زمین ناهموار و چمن نامناسب ورزشگاه نقش جهان اصفهان تلخ بود، اما همین شکست از یک آبرو ریزی بزرگ جلوگیری کرد.

وقتی سپاهان اصفهان برای بازی مقابل شباب الاهلی امارات لیست خود را به فدراسیون فوتبال ارسال کرد، دبیرکل فدراسیون فوتبال به جای ارائه این لیست به سازمان لیگ جهت ثبت داخلی قرارداد‌ها و احراز هویت بازیکنان، فهرست سپاهان را به امور بین الملل سپرد و تارقلی زاده هم لیست را به کنفدراسیون فوتبال آسیا فرستاد و برای بازیکنان سپاهان بدون ثبت نام در سازمان لیگ، کارت بازی صادر شد.

اما وقتی چند روز بعد، سایت فدراسیون فوتبال اعلام کرد کمیته انضباطی فدراسیون ۱۳ باشگاه لیگ برتری را به این دلیل که لیست ابتدایی و ۱۶ نفره بازیکنان خود را برای ثبت نام اولیه در اختیار سازمان لیگ قرار نداده اند، جریمه نقدی کرده و نام سپاهان اصفهان در این فهرست ۱۳ تیمی قرار داشت، نهاد‌های نظارتی به این موضوع حساس شدند که اگر سپاهان هنوز لیست خود را در اختیار سازمان لیگ قرار نداده چگونه از بازیکنان جدید خود مقابل شباب الاهلی امارات بهره برده است.

گویا آنها از سازمان لیگ استعلام می‌گیرند و متوجه می‌شوند فهرست سپاهان اصفهان بعد از ارسال از این باشگاه به فدراسیون فوتبال، در اختیار سازمان لیگ قرار نگرفته و مستقیم به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده است.

البته در این میان، هیچ خطایی متوجه باشگاه سپاهان نیست چرا که این باشگاه مطابق روال معمول لیست بازیکنان خود را برای بازی برون مرزی و بین المللی در اختیار فدراسیون فوتبال قرار داد و دبیرکل فدراسیون فوتبال باید لیست را طبق قوانین به سازمان لیگ ارائه می‌کرد نه این که سازمان لیگ دور زده شود و لیست از طریق امور بین الملل فدراسیون فوتبال در اختیار کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار بگیرد.

سپاهان به طور مستقیم امکان ارتباط با کنفدراسیون فوتبال را نداشته و این ارتباط از طریق امور بین الملل فدراسیون فوتبال و به دستور دبیرکل فدراسیون فوتبال برقرار شده و حالا هدایت ممبینی و تارقلی زاده باید جوابگو باشند.

نمی‌توان قبول کرد دبیرکل فدراسیون فوتبال نداند برای شرکت در مرحله انتخابی لیگ نخبگان آسیا ابتدا لیست سپاهان باید به طور کامل در سازمان لیگ ایران ثبت شود و پس از احراز هویت و اثبات این موضوع که تمام بازیکنان به شکل قانونی عضو سپاهان هستند و بازیکنان جدید نیز به شیوه قانونی به این تیم پیوسته اند، لیست به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه شود.

نهاد‌های نظارتی به این تخلف که شائبه تبانی را هم در پی داشته ورود کرده اند. صرف نظر از این که شائبه دور زدن سازمان لیگ به دلیل قانون سقف بودجه وجود دارد، بحث تخلف دبیرکل و بین الملل فدراسیون در ارائه لیست سپاهان به کنفدراسیون فوتبال آسیا بدون ثبت در سازمان لیگ مطرح است.

در این میان فوتبال ایران خوش شانس بود که سپاهان مقابل شباب الاهلی حذف شد وگرنه تیم اماراتی بابت این تخلف به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت می‌کرد و فوتبال ما درگیر یک پرونده شکایت بین المللی می‌شد.

قطعا مهدی تاج از این تخلف زیردستان خود بی خبر بوده چرا که امکان ندارد رئیس فدراسیون فوتبال به دلیل در اختیار داشتن کرسی نایب رئیسی کنفدراسیون فوتبال آسیا قوانین بین المللی را نداند و یا نسبت به اجرای این قوانین بی تفاوت باشد، اما جا دارد از رئیس فدراسیون فوتبال بپرسیم اگر سپاهان مغلوب زمین چمن نقش جهان نمی‌شد و شباب الاهلی را می‌برد و تیم اماراتی به تخلف دبیرکل و بین الملل فدراسیون اعتراض می‌کرد و فوتبال ایران درگیر یک پرونده شکایت بین المللی می‌شد، چه کسی پاسخگوی این خطا و عواقب آن بود؟

منبع: خبر ورزشی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.