سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث چندین پارکینگ عمومی در سنندج در دستور کار است

شهردار سنندج گفت: در راستای رفع مشکل ترافیک از هسته مرکزی شهر، مطالعات احداث پروژه پارکینگ طبقاتی سه هزار و ۱۰۰ متری در روبروی پارک شهدا انجام شده و توافقات لازم در خصوص معارضین انجام شده است.

سیدانور رشیدی در در میز ارتباطات مردمی و نشست شهرداران و معاونین شهرداری سنندج که با حضور رییس کل بازرسی استان برگزار شد، اظهار کرد: رفع مشکلات ترافیکی یکی از اولویت های مهم در این دوره از فعالیت شهرداری و شورای شهر بوده و در این راستا برنامه ریزی های مختلفی در قالب برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت در حال اجراست.

وی گفت : پروژه بلوار اسلام آباد در سال ۱۳۹۰ شروع شده بود و تا سال گذشته ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با تلاش های صورت گرفته و رفع معارض این پروژه بعد از وقفه تقریبا یک دهه ای دوباره فعال و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی تکمیل و آماده بهره برداری می شود.

به گفته رشیدی، تقاطع تکیه و چمن نیز یکی دیگر از نقاط پرترافیک ما بوده که عملیات اجرایی این محل با هدف تسهیل ترافیک در خیابان‌های منتهی به این تقاطع با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال انجام است.

وی افزود: احداث پارک پیرچنار نیز با دیدگاه ترافیکی در حال انجام بوده و علاوه بر پارک، جاده سلامت ، مسیر پیاده‌روی و پیست دوچرخه سواری نیز با هدف کاهش ترافیک در این محل طراحی و در حال انجام است.

شهردار سنندج ساماندهی بلوار بهشت محمدی و طراحی احداث سه پل روگذر در تقاطع غیرهمسطح محمدی را از دیگر اقدامات در حال انجام شهرداری سنندج در راستای کاهش و تسهیل ترافیک عنوان کرد و افزود: در ناحیه منفصل شهری نایسر نیز سه اقدام مهم در راستای کاهش ترافیک در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: پیاده راه فردوسی بیش از ۸۲ سال محل دسترسی شمال به جنوب شهر سنندج بوده و از زمانی که به عنوان پیاده راه افتتاح و این دسترسی قطع شد، ناگزیر ترافیک به خیابان‌های اطراف آن کشیده شد و متاسفانه با توجه به اینکه در گذشته پیش بینی پارکینگ و ایجاد دسترسی برای آن نشده بود در این نقاط با مشکل بسیار جدی ترافیک مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: در راستای رفع مشکل ترافیک از هسته مرکزی شهر ، مطالعات احداث پروژه پارکینگ طبقاتی سه هزار و ۱۰۰ متری در روبروی پارک شهدا انجام شده و توافقات لازم در خصوص معارضین انجام شده است.

رشیدی در مورد ساماندهی صنوف مزاحم نیز گفت: ۴۸ هکتار زمین برای احداث شهرک صنفی و انتقال صنوف آلاینده در سنندج اختصاص یافته و دنبال افزایش آن هستیم تا صنوف آلاینده را به این نقطه انتقال دهیم.

وی به اجرا و بهره‌برداری از چندین پارک بزرگ و کوچک مقیاس در سطح شهر گفت: اجرای پارک‌های ۳۶هکتاری پیرچنار ، ۲۰ هکتاری نیشتمان و سه هکتاری نایسر و ۲۰ پارک درون محلی را از اقدامات مدیریت شهری برای افزایش سرانه فضای سبز در سال‌جاری است.

رشیدی در مورد حمل و نقل عمومی و مشکلاتی که در این خصوص وجود دارد هم عنوان کرد: از ۱۱ سال پیش تا کنون یک دستگاه اتوبوس به حمل و نقل عمومی شهر سنندج اضافه نشده و در سال ۹۱ شهر با بیش از ۱۸۰ دستگاه اتوبوس اداره می‌شد الان شهر با ۲۰ دستگاه اتوبوس اداره می‌شود که در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی سهم شهرداری برابر با ۲۸میلیارد تومان برای خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس در سال گذشته پرداخت شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.