سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین سفر دریایی زائران اربعین از خرمشهر به بصره

نخستین سفر دریایی ویژه زائران اربعین حسینی شامل ۳۲۰ نفر از طریق بندر خرمشهر به بندر بصره اعزام شدند.

ولی الله حیاتی، فرمانده قرارگاه اربعین استان خوزستان گفت: خوشبختانه مسیر تردد دریایی با همکاری ۲ کشور دوست و همسایه ایران و عراق امروز به صورت رسمی افتتاح شد.

وی ادامه داد: تردد زائران از طریق دریا به صورت روان، آرام و آسان انجام شد و با تمهیدات اتخاذ شده، زائران اربعین حسینی بدون هیچ مشکلی از طریق مسیر دریایی راهی عتبات عالیات شدند.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در این خصوص اظهارکرد: تردد دریایی به عراق از طریق بندر خرمشهر توسط شناور اروند ساحل انجام گرفت که بر اساس مایل دریایی، این سفر بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت و ۱۵ دقیقه به طول می‌انجامد.

علی عسکری بیان کرد: ظرفیت هر سفر دریایی، ۳۲۰ نفر است که طبق استقبال زائران از سفر و تردد دریایی، تعداد سفر‌ها افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور مقام معظم رهبری، یکی از اهداف ما در سازمان بندر، تعامل و ارتباط شایسته با همسایگان است که خوشبختانه بندر خرمشهر از این ظرفیت کم‌نظیر برخوردار است و به دنبال این هستیم این خط دریایی در طول سال بین دو کشور برقرار باشد.

پایانه مسافری خلیج فارس بندر خرمشهر با مساحت ۶هزار مترمربع بزرگ‌ترین پایانه مسافری استاندارد در حوزه خلیج فارس است که با یکصد متر اسکله، ظرفیت جابجایی روزانه ۱۲۰۰ مسافر را دارد.

سفر دریایی در این مسیر پنج روز قبل از بندر خرمشهر به بصره عراق به صورت آزمایشی انجام شده بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.