سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مزار شهدای مهاباد در آستانه سالروز بازگشت آزادگان غبارروبی شد

مزار شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس در مهاباد به مناسبت گرامیداشت ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی غبارروبی، عطر افشانی و گلباران شد.

آیین معنوی غبارروبی مزار شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امروز پنجشنبه با حضور فرماندار، اعضای شورای تامین، مسئولان اجرایی، روحانیون، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و فرماندهان نظامی و انتظامی در مزار شهدای شماره ۲ مهاباد برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این مراسم باشکوه با غبارروبی و گلباران مزار شهدا، ضمن قرائت فاتحه و تجدید پیمان با آرمان‌های والای انقلاب، به مقام شامخ شهدای گلگون کفن ادای احترام کردند.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در این مراسم با بیان اینکه آزادگان نماد صبر و استقامت در مقابل دشمنان اسلام هستند، گفت: آزادگان سخت‌ترین دوران را زیر شکنجه گذارنده و خانواده آنان نیز صبر و شکیبایی غیر قابل وصفی در غیاب ایشان به خرج دادند.

وی با تاکید بر اینکه آزادگان جوانی و شادابی خود را در زندان و اسارت پشت سر گذاشتند، افزود: این عزیزان دوران هشت سال دفاع مقدس در حین جنگ و زمان اسارت پای آرمان‌های انقلاب ایستادگی کرده و به افتخاری برای ملت تبدیل شدند.

عباسی با گرامیداشت فرارسیدن سالروز آزادی به خانواده‌های آزادگان اضافه کرد: خاطرات و تجربیات آزادگان باید به جامعه منتقل و از ایثار و فداکاری آنان در دوران سخت الگو برداری شود.

وی همچنین با اشاره به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی اظهار کرد: روزانه صد‌ها زن و کودک معصوم فلسطینی بی گناه توسط رژیم غاصب و حمایت کنندگان آنان شهید می‌شوند.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه ترس از واکنش ایران اسلامی نسبت به ترور شهید هنیه همه مردم رژیم صهیونیستی را فرا گرفته است، ادامه داد: قدرت جمهوری اسلامی خواب را از رژیم غاصب صهیونیستی و ترس اقدام تلافی جویانه پرانده و آنان و هم پیمانانشان از راه هیا مختلف خواهان جلوگیری از این امر هستند.

روز ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ اولین گروه آزادگان ایرانی پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق با ورود به کشور به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و ۲۵۳ آزاده و بیش از ۷۷۰ نفر شهید را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است

شهرستان مهاباد بیش از ۷۵۰ نفر شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.