سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام هزار و ۵۰۰ بازرسی بهداشت محیط از گذرگاه‌های اربعین در آبادان

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: کارشناسان این دانشگاه هزار و ۵۰۰ بازرسی را در راستای حفظ و ارتقای سلامت زائران پیاده‌روی اربعین حسینی انجام دادند.

جعفر ربیحاوی مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: همزمان با شروع برنامه پیاده‌روی اربعین حسینی از پانزدهم مرداد سالجاری، کارشناسان سلامت محیط و کار این دانشگاه در قالب ۱۲تیم به صورت شبانه‌روزی مراکز هدف را مورد بازرسی قرار داده‌اند.

وی افزود: مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، سامانه‌های آب‌رسانی و منابع تأمین آب شرب زائران، مواکب و ایستگاه‌های صلواتی، محل اسکان زوار، مراکز خدماتی و رفاهی، نحوه دفع پسماند و فاضلاب از مهمترین هدف‌های این بازرسی‌ها هستند.

وی با بیان اینکه نظارت‌های بهداشتی در مسیر رفت و برگشت زائران و در سطح سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان درحال انجام است، گفت: این اقدامات شامل سه هزار و ۲۹۹ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی، ۱۹۰مورد نمونه‌برداری میکروبی از آب آشامیدنی و یک هزار و ۸۵ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل بوده است.

ربیحاوی خاطرنشان کرد: از آمار یادشده ۲۷۷ مورد بازرسی، یکهزار و ۱۵۵ مورد کلرسنجی، ۴۸ مورد نمونه‌برداری از آب و ۲۶۹ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل به طور اختصاصی در مرز شلمچه انجام شده است.

این مقام مسئول دانشگاه علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: فعالیت تمام تیم‌های اجرایی بهداشتی این دانشگاه در حوزه‌های اشاره شده تا دهم شهریور ماه برای خدمت به زوار اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.