سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خیبر فردا مهمان هوادار تهران خواهد بود

تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد پس از کسب عنوان قهرمانی لیگ دسته یک برای نخستین بار در طول تاریخ این باشگاه به لیگ برتر صعود کرد و جمعه ۲۶ مرداد در هفته نخست این رقابت ها مهمان هوادار تهران خواهد بود تا آزمونی سخت را در آوردگاه جدید تجربه کند.

تیم فوتبال خیبر خرم آباد پس از چندین فصل ناکامی از صعود به لیگ برتر، امسال برای کسب چنین افتخاری در بهترین شرایط قرار داشت و از تمامی ظرفیت ها برای قهرمانی لیگ یک فوتبال آزادگان استفاده کرد و در نهایت از ۳۴ دیدار خود در رقابت های فصل گذشته لیگ دسته یک صاحب ۲۵ برد، ۲ تساوی و هفت باخت شد و با ۲۵ گل خورده، ۵۹ گل زده و کسب ۷۷ امتیاز صدرنشینی این دوره از رقابت ها را از آن خود کرد.

در این میان هواداران پرشمار و بی تاب لرتباران در تمامی بازی های خانگی این تیم سنگ تمام گذاشتند و حالا نوبت خیبر است که با نمایشی درخشان در بالاترین سطح فوتبال کشور خودنمایی کند و آزمون سخت لیگ برتر را با دریافت نمره قبولی مردم پشت سر بگذارد.

برای همین در نخستین گام، قرارداد رضا مهاجری را که به عنوان بهترین سرمربی لیگ یک معرفی شده است تمدید کرد و علاوه بر جذب بازیکنان باتجربه، پیگیر تمدید قرارداد چندین بازیکن قدیمی خود شد.

حالا کوین بولی، محمدطاها طباطبایی، آنتونی آکومو، مهران احمدی، حمید ملکی، مهدی عبدی، عارف رستمی، تونی فریتاس باتیستا، محسن طرهانی و علیرضا نقی‌زاده، امیرحسین خلیل زاده، فراز امامعلی و حمیدرضا ضرونی با عقد قراردادهای جداگانه به تیم خیبر ملحق شده‌اند و مارکو اورلیو، مربی سابق العین امارات و فصل گذشته استقلال خوزستان به کادر فنی این تیم اضافه شده است.

همچنین تاکنون میثم آقایی، امیرحسین عسگری، سجاد دانایی، مهرداد حیدری، امیرحسین کریمی و سامان محرابی‌زاده نیز از خیبر جدا شده اند و برای لیگ برتر پیش رو در این تیم نخواهند بود.

هفته نخست رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران هم از امروز پنجشنبه ۲۵ مرداد با انجام سه بازی آغاز می شود و خیبر فردا (جمعه) مهمان هوادار تهران خواهد بود تا از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه شهر قدس برای نخستین بار بازی در بالاترین سطح فوتبال کشور را تجربه کند.

حسن اکرمی قضاوت این دیدار را برعهده دارد، حسن ظهیری، میلاد قاسمی و کیوان علی محمدی او را در امر قضاوت یاری خواهند کرد و محمدرضا فلاح ناظر دیدار خواهد بود.

خیبر تاکنون ۲ بار مقابل هوادار تهران در لیگ آزادگان به میدان رفته (۱۳ بهمن ۱۳۹۹ و ۲۴ خرداد ۱۴۰۰) که در هر ۲ بازی با یک گل شکست خورده است اما لرتباران در پنج دیدار آخر خود مقابل رقیبان لیگ دسته اول چهار برد و یک تساوی را کسب کردند در حالی که هوادار در پنج بازی خود در لیگ برتر مقابل رقیبان شکست خورده است.

لرتباران پیش از شروع فصل، اردوی تدارکاتی خود را در تهران برپا کرده و دیدارهای دوستانه ای را انجام دادند که چادرملو تازه لیگ برتری شده را سه بر ۲ شکست دادند، در مقابل شمس آذر قزوین با یک گل به برتری رسیدند همچنین مقابل گل گهر سیرجان و آلومینیوم اراک با نتیجه مشابه ۲ بر یک مغلوب شدند.

به گفته مسعود عبدی مالک باشگاه خیبر فرقی نمی‌کند با کدام تیم بازی می‌کنیم، فلسفه فوتبال به همین شکل است، ما می‌رویم تا بازی‌های خوبی انجام دهیم، در این فصل بحث بقا خیلی مهم است اما به دنبال رتبه تک رقمی خواهیم بود چون همیشه به دنبال ماجراجویی هستیم.

وی می گوید: از طرفی با توجه به مصوبات ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها در خصوص رفع نواقص و ایراد ورزشگاه‌های میزبان مسابقات لیگ برتر، بدیهی است قطعیت یافتن میزبانی در برنامه مسابقات منوط به رفع نواقص و ایرادها می‌باشد در غیر اینصورت مسابقات در ورزشگاه دیگری که دارای شرایط استانداردهای لازم است برگزار خواهد شد.

بنابر اظهارات عبدی ورزشگاه لر آرنا خرم آباد اواسط پاییز امسال آماده میزبانی خواهد شد اما تکمیل آن ۱۸ ماه زمان نیاز دارد که در این مدت، ورزشگاه تختی خرم‌آباد با برطرف کردن نواقص، آماده میزبانی از مهمانان لیگ برتری خواهد بود.

رییس هیات فوتبال لرستان هم در سخنانی اظهار کرد: نماینده سازمان لیگ برتر تاکنون چندین بازدید از ورزشگاه تختی خرم آباد داشته و حدود ۳۵ ایراد را گرفته که با تلاش بسیار و همکاری همه جانبه ۹۵ درصد مشکلات برطرف شده است.

ولی خسروی بیان کرد: نور ورزشگاه، اتاق VAR یا همان کمک داور ویدیویی، چمن، ورودی و خروجی جایگاه تماشاگران، گیت ها، جایگاه تماشاگران و نصب دوربین از جمله ایرادات گرفته شده بود که برطرف شده است.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم با انجام خواسته های سازمان لیگ میزبان خوبی برای رقیبان و آماده‌ میزبانی از سپاهان در هفته دوم رقابت های لیگ برتر باشیم.

 

برچسب ها: خیبر ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.