سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حل مشکل آب مهرگان با اجرای طرح آبرسانی از سد طالقان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: مهرگان ۲۶ هزار خانوار ساکن دارد منابع آبی ما پاسخگوی نیاز این تعداد مشترک نیست، باید آب شربش از طالقان تامین شود.

داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: استان قزوین کم آب است، به لحاظ کم بارشی جز شش استان آخر هستیم و با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: در کمبود منابع آب شکی نیست، منابع آب ما، زیرزمینی و با افت شدید مواجه است، گرمترین تابستان را داشتیم و سازگاری با کم آبی سیاست ماست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: متاسفانه در ۵ سال گذشته بالای ۱۲ متر افت سطح چاه‌ها و ۱۳ درصد کاهش دبی چاه‌ها در هشت ماه اخیر اتفاق افتاده است.

بیرنوندی افزود: پارسال ۲۵ حلقه چاه و امسال هم ۱۳ حلقه چاه حفر کردیم و برای شهر‌های مهرگان، محمدیه و قزوین چیزی در حدود ۵۴۰ لیتر در ثانیه آب اضافه شد تا کمبود آب جبران و مشکلات تابستان مرتفع شود.

وی در ادامه به طرح آبرسانی از سد طالقان به مهرگان گفت: مهرگان ۲۶ هزار خانوار ساکن دارد و ۲۴ هزار خانوار دیگر هم باید در منطقه ساکن شوند، منابع ما پاسخگوی این تعداد مشترک نیست و باید آب شربش از طالقان تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، تامین اعتبارنشدن را علت تعلل در به ثمر رسیدن طرح انتقال آب آشامیدنی از سد طالقان به مهرگان دانست.

بیرنوندی تاکید کرد: با تامین اعتبار شش ماهه می‌توان آن را به ثمر رساند و خیلی از مشکلات ما حل خواهد شد.

وی تکمیل و افتتاح اولین تصفیه خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز اول تصفیه خانه شریفیه، پیشرفت ۸۵ درصدی تصفیه خانه فاضلاب آبگرم و استفاده از سامانه نانو کلر در سیستم گندزدایی تصفیه خانه فاضلاب تاکستان را از دیگر خدماتی برشمرد که با هزینه‌ای بالغ بر ۷۸۵ میلیارد ریال صورت گرفته است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، وجود معارضین و کمبود اعتبار علت تاخیر در به نتیجه رسیدن دو مجتمع آبرسانی ماهین و فارسجین دانست.

بیرنوندی در ادامه با اشاره به افت فشار در برخی از مناطق شهر گفت: در برخی از مجتمع‌ها از علت‌های افت فشار عدم نصب پمپ، نصب مستقیم پمپ ونداشتن مخزن ذخیره است و ساختمان بالای دو طبقه باید به صورت اصولی پمپ نصب کنند.

وی با اشاره به آمار اصلاح شبکه آبرسانی گفت: سال گذشته ۱۸۰ کیلومتر اصلاح، بازسازی و توسعه شبکه داشتیم و که ۵۰ کیلومتر از آن اصلاح بافت فرسوده بوده است.

مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب استان قزوین گفت: تماس‌های مردمی با ۱۲۲ کاهش یافته است و در حد توان مشکلات را به حداقل رسانده ایم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.