سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر میراث فرهنگی لرستان خبر داد؛

ثبت ۲ هزار و ۵۰۰ اثر لرستان در فهرست آثار ملی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۲۵۰ جاذبه گردشگری این استان نیازمند ایجاد زیرساخت‌های عمومی برای جذب گردشگر است.

عطا حسن پور شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: از این تعداد ۳۶ جاذبه اولویت دار مشخص شده که باید زیرساخت‌های گردشگری آنها ایجاد و تقویت شود.

وی افزود: همچنین از ابتدای امسال تاکنون هشت مجوز بومگردی صادر شده و ۵۰ مورد دیگر در نوبت بررسی و صدور است.

حسن پور عنوان کرد: گردشگری در قانون برنامه هفتم توسعه جایگاه ویژه‌ای دارد چراکه چرخه درآمد زایی است و چنانچه نسبت به تقویت ظرفیت‌های استان کار شود رشد و توسعه بالایی به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم بسترسازی ایجاد اشتغال در زمینه گردشگری بیان کرد: توجه به اجرای قوانین و مقررات حمایتی، رفع موانع جهت افزایش اشتغال، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، معرفی جاذبه ها، ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری، تعیین مشوق‌ها برای افزایش فرصت‌های سرمایه گذاری، اجرای قوانین و مقررات حمایتی برای ورود گردشگر به استان برای محقق شدن صادرات و تبلیغات در این زمینه ضروری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۰ میلیارد ریال برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان اختصاص یافت افزود: این رقم در مقایسه با پرداختی استان‌های دیگر بسیار پایین بود.

حسن پور تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های عمومی در مناطق گردشگری، شناسایی اراضی مستعد برای ایجاد تاسیسات گردشگری با مشوق‌هایی همچون رایگان کردن صدور پروانه ساختمانی تاسیسات و رایزنی جهت افزایش تسهیلات حوزه گردشگری از اعتبارات ملی برای توسعه صنعت توریسم استان ضروری است.

پنج هزار اثر تاریخی در لرستان وجود دارد که تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.