سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرارگاه عملیاتی پایداری ارتباطات در ایام اربعین در مرز تمرچین پیرانشهر فعال شد

قرارگاه عملیاتی پایداری ارتباطات در ایام اربعین در مرز تمرچین پیرانشهر با حضور تمامی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت در استان و نمایندگان اپراتور‌ها باهدف رفع مشکلات و ایجاد پایداری ارتباطات در مرز تشکیل شد.

قاسم جلیلی‌نژاد مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی در بازدید اعضای قرارگاه عملیاتی پایداری ارتباطات از مرز تمرچین، گفت: ارتقا و آمادگی کامل حوزه ارتباطات برای پذیرش زائران مورد توجه و در دستور کار است.

وی اضافه کرد: پایش وضعیت ارتباطی همه مسیر‌های منتهی به مرز تمرچین، ایجاد سایت‌های ثابت و پرتابل اپراتور‌ها جهت افزایش ظرفیت شبکه در منطقه و پوشش نقاط فاقد پوشش، بازدید‌های میدانی از مسیر‌های منتهی به مرز، ایجاد مرکز خدمات جامع ارتباطی برای ارائه کلیه خدمات مورد نیاز در حوزه پست، پست‌بانک، همراه اول و ایرانسل به زوار در مرز تمرچین و پیگیری استقرار اینترنت رایگان در سه موکب مستقر در کردستان عراق ازجمله اقدامات انجام‌گرفته برای ارائه خدمات ارتباطی به زائران اربعین است.

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی در تشریح اقدامات صورت گرفته برای افزایش ظرفیت شبکه ارتباطی در محدوده مرز تمرچین افزود: ۴ سایت پرتابل برای افزایش ظرفیت و پوشش کامل مسیر‌های منتهی به مرز تمرچین ایجاد شده و ۴۸ سایت نیز بهینه سازی شده است.

جلیلی‌نژاد اضافه کرد: آمادگی کامل دستگاه‌های ارتباطی در مرز تمرچین، بر رصد و پایش شبکه ارتباطی به صورت لحظه ای، تقویت زیرساخت شبکه ارتباطی، افزایش ظرفیت و ترافیک سایت‌های همراه و مستقر کردن تیم‌های عملیاتی و فنی در مرز به منظور رفع اختلال احتمالی ضرورویست.

وی با اشاره به راه اندازی شبکه وای فای رایگان در مرز تمرچین در ایام اربعین حسینی، افزود: استقرار مرکز خدمات جامع ارتباطی جهت تسهیل در ارایه خدمات به زایرین نیز انجام شده است.

جلیلی نژاد اظهار کرد: امسال از طریق پیام رسان‌های بله، آیگپ و روبیکا امکان گرفتن ارز اربعین فراهم شده است.

مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان‌غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیر‌های زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و نزدیکترین شهر‌ها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد و از تمرچین تا سامره ۴۵۰ کیلومتر، تا کربلا ۶۵۰ کیلومتر، تا کاظمین ۵۳۵ کیلومتر و تا نجف اشرف ۷۱۰ کیلومتر مسافت دارد.

مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد و نقش آن در اقتصاد منطقه چشمگیر است و سال ۱۴۰۱ برای اولین بار امکان تردد زائران اربعین از این مرز فراهم شد که حدود ۷۰ هزار تردد در این ایام ثبت شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.