سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام آمادگی طالبان برای شرکت در نشست سالانه تغییرات اقلیمی سازمان ملل

اداره ملی حفاظت از محیط زیست افغانستان خواستار شرکت در نشست سالانه تغییرات اقلیمی سازمان ملل کاپ ۲۹ شد.

اداره ملی حفاظت از محیط زیست در جریان ارایه گزارش سالانه‌اش گفته است که برای از سرگیری ۱۰ پروژه در بخش‌های تغییرات اقلیمی و محیط زیست به ارزش مجموعی ۵۸.۷ میلیون دلار پیشرفت های چشم گیری صورت گرفته است.

مسئولان در این اداره می‌گویند که در یک سال گذشته ۵ تفاهم‌نامه به ارزش یک میلیون دلار در زمینه تطبیق پروژه‌های محیط زیستی با موسسات غیر‌دولتی را امضا کرده اند.

معین مسلکی اداره ملی حفاظت از محیط زیست از جامعه جهانی خواست تا موضوع تغییرات اقلیمی را سیاسی نکند و در این مورد با حکومت سرپرست تعامل داشته باشند.

به گفته مسئولان این اداره به دلیل تغیرات اقلیمی، حدود ۲۱ میلیون نفر در کشور به آب آشامیدنی دسترسی ندارند، ۲.۵ میلیون نفر از مناطق اصلی شان بی‌جا شده اند، و سالانه به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار در بخش زراعت به کشاورزان آسیب می‌رسد.

مسئولان اداره ملی حفاظت از محیط زیست افزوده‌اند که جلوی قاچاق از جنگلات و حیوانات وحشی در کشور گرفته شده و در یک سال پسین از قاچاق بیش ۱۷ هزار بال پرنده جلوگیری شده است.

مسئولان این اداره امیدوارند که افغانستان به‌طور رسمی برای شرکت در نشست سالانه تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد (کاپ ۲۹) که در آذربایجان برگزار می‌شود، دعوت شود و بتوانند نمایندگی واقعی کشور را در این نشست داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.