سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایندگان نتانیاهو در مذاکرات آتش‌بس غزه تعیین شدند

نتانیاهو نمایندگان خود در مذاکرات آتش‌بس غزه را مشخص کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رئیس موساد و چند تن از مقامات امنیتی و نظامی این رژیم را به عنوان نمایندگان خود در مذاکرات آتش‌بس غزه تعیین کرد.

بنیامن نتانیاهو امروز (چهارشنبه)، تصمیم گرفت «دیوید بارنیاع» رئیس دستگاه جاسوسی این رژیم (موساد) ریاست هیأت مذاکره‌کننده اسرائیل در مذاکرات آتش‌بس غزه را به عهده بگیرد. قرار است مذاکرات آتش‌بس غزه، فردا پنجشنبه، در دوحه پایتخت قطر از سر گرفته شود.

تلویزیون اسرائیل (کان)، عصر امروز، گزارش داد نتانیاهو همچنین تصمیم گرفته «رونن بار» رئیس سرویس امنیت داخلی این رژیم (شاباک) و «نیتسان الون» مسئول پرونده اسرا در ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این هیأت حضور داشته باشند. کان اشاره کرد که نتانیاهو با اعضای هیأت مذاکره‌کننده پیش از سفر به دوحه گفتگو کرده است. دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) و بدون اشاره به جزئیات بیشتر تنها اشاره کرد که نتانیاهو با سفر هیأت مذاکره‌کننده این رژیم به دوحه موافقت کرده است. روزنامه «تایمز اسرائیل» نیز به نقل از یک منبع آگاه خبر داد «ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا نیز در مذاکرات حضور خواهد داشت. براساس گزارش‌ها، «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات مصر و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر نیز به عنوان میانجی در این مذاکرات حاضر خواهند بود.

در حالی که هنوز مشخص نشده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در این مذاکرات شرکت خواهد کرد یا خیر، تلویزیون اسرائیل گفت که مصر و قطر به عنوان میانجی مسئولیت ارتباط با حماس را به عهده خواهند داشت.

اواخر ماه می‌بود که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی را برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه پیشنهاد کرد. حماس به دنبال اعلام کلیات این طرح از سوی بایدن با آن موافقت کرد؛ اما بعد‌ها نتانیاهو شروط جدیدی به این طرح اضافه کرد که حتی مخالفت مقامات این رژیم را نیز به دنبال داشت. «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «دیوید بارنیاع» رئیس موساد مخالفت صریح خود را با شروط نتانیاهو ابراز کردند و تاکید کردند که این شروط مانع دستیابی به توافقی برای آزادی اسرای اسرائیلی خواهد شد. حماس، روز یکشنبه، در بیانیه‌ای از میانجیگران مذاکرات خواست طرحی برای اجرای پیشنهاد پیشین واسطه‌ها با تکیه بر نگرش بایدن و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد اجرا کنند و از برگزاری مجدد مذاکرات یا مطرح کردن پیشنهاد‌های جدید خودداری کنند.

منبع: فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.