سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعلیم آموزش های حقوقی به هزار و ۶۱۲ مشاور املاک و خودرو در کرمان

قویدل گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون به هزار و ۶۱۲ مشاور املاک و خودرو در سطح کرمان، آموزش های حقوقی داده شده است.

سید مهدی قویدل، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: طرح ساماندهی روابط حقوقی اشخاص در حوزه املاک و خودرو که از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تدوین شده است، ۲ ماموریت اصلی در حوزه‌های نظارت بر عملکرد مشاورین املاک و خودرو و همچنین ارتقای دانش حقوقی فعالین این صنوف دارا می‌باشد که بدین منظور، عملکرد نمایشگاه‌های خودرو شهر کرمان مورد بازرسی و نظارت قرار گرفت.

 قویدل هدف از بازرسی انجام شده را نظارت بر عملکرد و پیشگیری از تخلفات بعدی عنوان کرد و افزود: در این بازرسی‌ها از ۱۲ واحد صنفی در سطح شهر کرمان بازدید بعمل آمد و ۵ واحد صنفی به دلیل نداشتن پروانه فعالیت، جابجایی بنگاه بدون هماهنگی با اتحادیه، درج نکردن تعرفه اخذ شده در مبایعه نامه و حضور نداشتن متصدی با حضور و دستور نماینده دادستان پلمب شد.

وی با بیان اینکه برای ۲ واحد صنفی در سطح شهر کرمان نیز اخطاریه صادر شده است، افزود: کلیه واحد‌های صنفی مشاورین املاک و نمایشگاه‌های اتومبیل سطح شهرستان عنبرآباد نیز شناسایی و مورد بررسی قرار گرفته است.

این مقام قضایی در ادامه بیان داشت: از مجموع ۴۰ دفتر بازدید شده در عنبرآباد تعداد ۷ واحد صنفی به دلیل غیرمجاز بودن و نداشتن مجوز پروانه فعالیت با دستور دادستان عنبرآباد پلمب شده اند.

قویدل با تاکید بر اینکه، این بازرسی‌ها به صورت مستمر از بنگاه‌های املاک و خودرو انجام خواهد شد، بیان داشت: در کنار نظارت میدانی برای اجرای ماموریت دیگر طرح مذکور مبنی بر افزایش دانش حقوقی مشاورین خودور و املاک، دوره‌های تخصصی برای اخذ پروانه تخصصی اشتغال در حال اجرا می‌باشد.

وی بیان کرد: دوره‌های آموزشی به مدت ۳۲ ساعت و با سرفصل‌ها و مباحث کاربردی، شامل: قانون مدنی، اصول و قواعد قراردادها، قانون ثبت، قانون تعزیرات و نظام صنفی از سوی اساتید برجسته استانی تدریس می‌شود و در پایان هر دوره، آزمون برگزار و افرادی که نمره قبولی را کسب می کنند به اداره ثبت اسناد و املاک برای صدور پروانه تخصصی معرفی می‌شوند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون به ۱ هزار و ۶۱۲ مشاور املاک و خودرو در سطح استان کرمان، آموزش داده شده که از این تعداد ۸۷۶ مشاور پذیرفته و برای آن ها پروانه تخصصی صادر شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.