سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخلاقی امیری خبر داد؛

رأی اعتماد کمیسیون فرهنگی مجلس به وزرای پیشنهادی فرهنگ و ورزش

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از رأی اعتماد کمیسیون متبوعش به وزرای پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان خبر داد.

حجت‌الاسلام حسن علی اخلاقی امیری با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این جلسه پس از استماع گزارش‌ها و برنامه های وزرای پیشنهادی صلاحیت وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی به رأی گذاشته شد.

وی اظهار کرد: اعضاء به «سید عباس صالحی» و «احمد دنیا مالی» برای وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد و وزرش و جوانان رأی اعتماد دادند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در عین حال اظهار کرد: برنامه‌های سید رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد تأیید اعضای این کمیسیون قرار نگرفت.

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور صبح امروز -۲۱ مرداد ۱۴۰۳- فهرست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم برای اخذ رای اعتماد را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی کیست؟

سیدعباس صالحی که از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد معرفی شد، در دولت یازدهم به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد و در ۲۸ مهر ۱۳۹۵ بعد از استعفا وزیر وقت فرهنگ به سرپرستی این وزارتخانه منصوب و به این ترتیب در ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ از سوی حسن روحانی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

وی از ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در موسسه اطلاعات و روزنامه اطلاعات و مدیرمسئول این روزنامه منصوب شد.

صالحی همچنین ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی را نیز بر عهده دارد.

مروری بر سوابق علمی و اجرایی احمد دنیامالی

«احمد دنیا مالی» هم در ابتدای دهه ۸۰ در مدیریت کشور حضور داشت و پست‌های مهمی مانند معاون وزارت راه و ترابری و ریاست سازمان بنادر و کشتیرانی را برعهده داشت.

او همچنین از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ معاونت فنی و عمرانی شهردار تهران را بر عهده داشت و بسیاری باور دارند که طرح‌های کلان شهرداری تهران در زمان محمدباقر قالیباف از پیشنهادهای وی به شهردار تهران بود که اجرایی شده است.

دنیا مالی با ورزش ایران نیز بیگانه نیست بلکه از سال ۱۳۸۳ تا ۸۹ ریاست فدراسیون قایقرانی را بر عهده داشته و هم‌اکنون نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا و عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی این رشته است. در زمان ریاست دنیا مالی در فدراسیون قایقرانی، تیم آب‌های آرام ایران موفق شد در سال‌های ۱۳۸۶، ۱۳۸۸ و ۱۳۹۰ در مسابقات آسیایی به عنوان قهرمانی قاره کهن رسید.

پس از حضور وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی، از شنبه آینده (۲۷ مردادماه) جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت آنها آغاز خواهد شد و این روند به صورت دو شیفت در صحن علنی مجلس تا چهارشنبه (۳۱ مردادماه) ادامه خواهد داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.