سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گردهمایی هنرمندان ۷ رشته تخصصی صنایع دستی فارس در شیراز/فردا کارگاه صنایع دستی برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: در خانه صنایع دستی شهید جمهور، ۷ رشته تخصصی صنایع دستی فعال است و اساتید برجسته در این خانه فعالیت دارند.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس امروز ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۳ با اشاره به برگزاری کارگاه تخصصی صنایع دستی در خانه «شهید جمهور» شیراز، اظهار کرد: این کارگاه صنایع دستی از پیش رویداد‌های آموزشی سومین جشنواره بین المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی است.

او با اشاره به اینکه سومین جشنواره بین المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی آبان ماه در شیراز برگزار می‌شود، افزود: طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده قبل از برگزاری این جشنواره رویداد‌ها و دوره‌های آموزشی با هدف معرفی داشته‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سطح استان برگزار می‌شود.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه کارگاه صنایع دستی فردا در خانه صنایع دستی شهید جمهور (خانه تاریخی صالحی) در بافت تاریخی شیراز برگزار می‌شود، گفت: این رویداد با محوریت آموزش هنر‌های سنتی و صنایع دستی شیراز به عموم علاقه‌مندان است و بعد از ظهر فردا ۲۵ مردادماه ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: در حال حاضر در خانه صنایع دستی «شهید جمهور» ۷ رشته تخصصی صنایع دستی فعال است و اساتید برجسته در رشته‌های منبت، معرق، خاتم، قلم زنی، خراطی، نگارگری و پیکر تراشی در این خانه فعالیت دارند.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه فردا کارگاه صنایع دستی در رشته‌های مذکور برگزار می‌شود، اضافه کرد: همه علاقه مندان می‌توانند به صورت رایگان در این کارگاه شرکت کنند و از نزدیک با این هنر‌ها آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس یادآور شد: خانه صنایع دستی «شهید جمهور» در شیراز همزمان با روز جهانی صنایع دستی با حضور معاون صنایع دستی و هنر‌های سنی کشور در بافت تاریخی شیراز افتتاح شد.

او با بیان اینکه خانه صنایع دستی «شهید جمهور» در واقع کارگاه، محل آموزش، نمایش و تولید صنایع دستی و دست ساخته‌های اساتید ماهر این عرصه است، تصریح کرد: تبدیل عمارت‌های تاریخی به خانه‌های صنایع دستی نه تنها به معرفی و فروش تولیدات و محصولات دست ساز هنرمندان کمک می‌کند بلکه این خانه‌ها را به محل مناسبی برای حضور گردشگران تبدیل خواهد کرد.

خانه صنایع دستی «شهید جمهور» در خیابان ۹ دی، کوچه هفت پیچ واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.