سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۱۹درصدی وقوع قتل ها در سیستان و بلوچستان

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: وقوع قتل ها در ۵ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد کاهش داشته ولی نسبت به جمعیت و برخی استان ها وضعیت خوبی نداریم.

سرهنگ علی رحیمی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت؛ این مقام انتظامی در ادامه افزود؛۸۹ درصد وقوع قتل های مدت ذکر شده در استان بر اثر نزاع، اختلافات خانوادگی و یا ملکی بود و یازده درصد آن در حین ارتکاب سایر جرایم از جمله سرقت بوده است.

 سرهنگ " رحیمی " همچنین بیان نمود؛ با توجه به اینکه اکثر قتل ها در استان به صورت مسلحانه به وقوع می پیوندد و نسبت به قبل در شبکه های اجتماعی بازنشر بیشتری دارد، احساس ناامنی را نیز افزایش می دهد.

 معاون فرهنگی اجتماعی  خاطر نشان کرد ۷۵ درصد قتل های استان  تا این لحظه کشف و ۱۰۸ نفر قاتل و همدست آنان دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شده اند و در سیر مراحل رسیدگی و صدور حکم قرار دارند.

 وی در ادامه افزود که  ۹۳ درصد قربانیان مرد و ۷ درصد آنان بانوان هستند و بیش از ۹۵ درصد مجرمان مرتکب قتل نیز مردان هستند لذا افزایش بهداشت روان، ارتقای مهارت های ارتباطی و بخصوص مهارت کنترل خشم در استان باید توسط نهادهای مسئول و خانواده ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 معاون فرهنگی اجتماعی در پایان تصریح کرد؛ متنفذین و سران طوایف و خانواده ها نقش بسزایی باید در جلوی گیری از تبدیل اختلافات و منازعات به ارتکاب قتل ایفا کنند و از آسیب های فردی، خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی ناشی از وقوع قتل ها پیشگیری نمایند.

 

برچسب ها: فراجا ، قتل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.