سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید کلزا به ۲۸۰ هزار تن رسید

عضو شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی گفت: امسال ۲۸۰ هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال قبل ۹۸ درصد رشد داشته است.

عطااله هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار امسال ۲۸۰هزار تن کلزا تولید شد که در مقایسه با سال قبل ۹۸ درصد رشد داشته است.

به گفته او، امسال براساس دستورالعمل ابلاغی خرید تضمینی توسط وزیر جهاد کشاورزی، بخش خصوصی به ازای خرید تولید داخل از مشوق های واردات روغن، دانه های روغنی و کنجاله بهره مند شد که بدین ترتیب حدود ۱۰ همت بارمالی از دوش دولت برداشته شده است.

هاشمی ادامه داد: علی رغم پرداخت مشوق های حمایتی واردات در ازای خرید تولید داخل به بخش خصوصی با چالش عدم پرداخت وجه توسط بخش خصوصی مواجه شدیم که بدقولی و بدعهدی دولت در خصوص پرداخت مطالبات می تواند خودکفایی یا خوداتکایی را تحت تاثیر قرار دهد چراکه کشاورزان اطمینان خود را نسبت به تولید از دست می دهند.

عضو شورای تشکل های بخش کشاورزی با اشاره به گلایه مندی کشاورزان نسبت به تاخیر در اعلام قیمت خرید تضمینی افزود: براساس قانون قیمت خرید تضمینی محصولات مشمول قیمت گذاری تا پایان تیرماه باید اعلام شود که بدلیل اتفاقات ماه های اخیر، این امر به تاخیر افتاد. درحالیکه انتظار می رفت با تشکیل جلسه شورا در اسرع وقت و تعیین قیمت در زمان قانونی، کشت قراردادی بصورت واقعی اجرا می شد‌. 

هاشمی با بیان اینکه تاخیر در اعلام نرخ کشاورزان را سردرگم کرده است، گفت: برآوردها حاکی از آن است که تشکیل جلسه شورا به انتخاب وزیر جدید موکول شد چراکه با گذشت حدود یک ماه از آغاز سال زراعی نرخ خرید تضمینی محصولات مشمول قیمت گذاری تعیین نشده و متاسفانه این بی برنامگی همیشه بوده است.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.