سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان کشور میزبان ۲ نمایش از قزوین

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین از راهیابی ۲ نمایش صحنه در نوزدهمین جشنواره سراسری هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان کشور خبرداد.

سید علی‌اکبر موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: سه موفقیت در پی اعلام اسامی برگزیدگان مرحله نخست نوزدهمین جشنواره سراسری هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان، سهم کانون استان قزوین شد.

وی ادامه داد: براین اساس، ۲ نمایش "آن بالا، این پایین" با مربی‌گری فاطمه فارسی مربی مسئول مرکز فرهنگی و هنری مجتمع و نمایش "چی شد، چطور شد" با مربی‌گری زهرا برجی مربی مسئول مرکز فرهنگی و هنری الوند به بخشِ "نمایش صحنه" جشنواره هنر‌های نمایشی کانون راه پیدا کردند.

موسوی بیان کرد: بخش استانی این جشنواره توانست ۵۱۰ نمایش تولید شده را اجرا و از این میان ۸۸ نمایش را برای مرحله بازبینی کشوری ارسال کند.

به گفته این مسئول، در مرحله‌ی بازبینی این جشنواره، هیات انتخاب شامل حسن دادشکر، سعید زین‌العابدین، غزاله مرصوصی و فاطمه میرمحمدصادقی آثار را بازبینی و انتخاب کردند.

وی افزود: همچنین ۲۷ نمایش برای داوران مرحله اولیه ارسال شد که از آن میان ۱۵ نمایش از جمله ۲ نمایش از استان قزوین به مرحله کشوری راه پیدا کردند و سه نمایش به دلیل توجه به نمایش ایرانی و نمایش خیابانی مورد قدردانی قرار گرفت.

موسوی ادامه داد: ۱۸ گروه در این جشنواره فرصت دارند دست‌کم پنج اجرای عمومی در استان خود داشته باشند و در شهریورماه نیز در آیین پایانی این جشنواره با هم به رقابت بپردازند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین عنوان کرد: هم‌چنین زهرا برجی مربی مسوول مرکز فرهنگی و هنری الوند با نمایشنامه "ایوان کاهگلی" به جمع برگزیدگان مرحله اول نمایشنامه نویسی پیوست.

نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهریورماه آینده در تهران برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.