سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واحد‌های شیرین سازی مجتمع پالایشگاهی گاز گچساران وارد مدار شد

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: واحد‌های شیرین سازی، بازیافت مایعات گازی و یوتیلیتی مجتمع پالایشگاهی گاز و گاز مایع ۱۲۰۰ پس از پایان عملیات تعمیرات اساسی مجتمع پس از چهار سال تعطیلی وارد مدار تولید شد.

غلامرضا کمالی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: مجتمع پالایشگاهی گاز گچساران پس از تحریم ظالمانه استکبار به دلیل ایجاد خوردگی خطوط لوله و تجهیزات فرایندی و از مدار خارج شده بود.

وی ادامه داد: عملیات تعمیرات اساسی این طرح اقتصادی از سوی پیمانکار پالایشگاه بید بلند خلیج فارس و با نظارت مدیریت تعمیرات تجهیزات و ماشین آلات فرایندی و کارکنان عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و همراهی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با موفقیت به پایان رسید و این طرح پس از چهار سال وارد مدار تولید شد.

کمالی تصریح کرد: پس از راه اندازی این مجتمع، محصولات گاز مایع تولیدی و گاز سبک شیرین آن به سمت واحد‌های پایین دستی پتروشیمی بندر امام (ره) و پالایشگاه بید بلند خلیج فارس ارسال شد.

وی ابراز کرد: ارسال کامل گاز از واحد‌های فشارضعیف بالادستی این مجتمع و دریافت ۲۶۰میلیون فوت مکعب، افزایش ۲ برابری محصولات گازمایع و گاز سبک ارسالی به پتروشیمی بندر امام و پالایشگاه بید بلند خلیج فارس و تولید حدود ۱۵ هزار بشکه گاز مایع و حدود ۲۰۰ میلیون فوت مکعب گاز سبک و کاهش گازسوزی و آلودگی زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

کمالی اظهار کرد: تعمیرات اساسی کمپرسور‌های پروپان A و C این مجتمع در نیز در حال انجام است و بزودی به پایان خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز از تلاش و زحمات کارکنان ادارات عملیاتی، فنی، HSE، تعمیرات اساسی، ترابری و سایر ادارات پشتیبان که دراین عملیات مهم و موفقیت‌های کم نظیر در این شرایط سخت، گرمای سوزان، تحریم‌های ظالمانه و وجود همه‌ی محدودیت‌های مرتبط با نیرو‌های انسانی متخصص و ولایت مدار، نقش داشته و تشکر و قدردانی نکرد.

وی گفت: بیش از ۸۶ هزار و ۵۷۹ مورد کار تعمیراتی با هدف افزایش تولید در ۲ سال گذشته تاکنون اعم از پیشگیرانه، اصلاحیه، تعمیر کلی و غیر مترقبه در اداره نگهداری و تعمیرات این شرکت در تاسیسات وابسته انجام گرفت.

 

برچسب ها: گاز مایع ، گاز شیرین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.