سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقوی حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هر فهرستی تهیه شود برخی از جریان‌های سیاسی مخالفت‌هایی خواهند داشت

نماینده ادوار مجلس درباره فهرست وزرای معرفی شده نکاتی را بیان کرد.

سیدحسین نقوی حسینی نماینده ادوار مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره فهرست وزرای معرفی شده بیان کرد: آقای رئیس جمهور بعد از انتخاب و مراسم تنفیذ و تحلیف ۱۵ روز وقت داشت تا کابینه خود را به مجلس معرفی کند. پیشتر هم سازوکاری تعریف شده بود و از همه جریانات و گروه‌های سیاسی خواسته شده بود تا افراد مد نظر خود را معرفی کنند. این درخواست حتی از رقبا و جناح‌های مختلف انجام شده بود. در نتیجه افراد بسیار زیادی معرفی شدند. برای تمام وزارتخانه‌ها پالایش انجام شد، نظرات دستگاه‌های نظارتی خواسته شد و در نهایت فهرست فعلی مشخص شد. طبعا هر فهرستی که تهیه شود برخی از جریانات و احزاب سیاسی مخالفت‌هایی خواهند داشت.

وی ادامه داد: طبعا برای ۱۹ وزارتخانه بیشتر از این تعداد نمیشود اسامی معرفی کرد و هر اسامی هم که معرفی شود طبعا مخالفانی خواهد داشت. کمااینکه در دولت‌های گذشته نیز این موضوع وجود داشت. معتقدم که مجلس با کابینه معرفی شده همکاری لازم را خواهد داشت. البته خب مجلس به وظیفه خود عمل میکند و قطعا کمیسیون‌های تخصصی مجلس افراد پیشنهادی را دقیق بررسی خواهند کرد و داشتن تخصص، توانمندی، آشنایی با کار، تجربیات گذشته اش و سواد فعلی فرد مدنظر قرار خواهد گرفت و تشخیص این عوامل برعهده نمایندگان مجلس است؛ اما در مجموع به نظرم مجلس از کابینه حمایت خواهد کرد و به اکثریت افراد رای اعتماد خواهد داد.

نقوی حسینی با اشاره به انتخاب آقای عراقچی، افزود: آقای عراقچی از جمله یا شاید یکی از وزرای پیشنهادی است که از کف کار کارشناسی در وزارت خارجه بالا آمده است، یعنی کاملا حوزه کاری خود را به خوبی میشناسد و بیشترین اشراف و اقدامات کارشناسی را در حوزه کاری خود انجام داده است. آقای عراقچی حوزه امور بین الملل را به خوبی میشناسد، فردی متدین و دارای اعتقاد به نظام اسلامی است و معتقدم به خوبی توانایی اداره امور سیاست خارجی را دارد. آقای عراقچی جز هیئت مذاکره کننده در وین بوده است. ما در حوزه سیاست خارجی هم اصول قانون اساسی، هم قوانین مصوب مجلس و هم سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سیاست خارجی را داریم و آقای عراقچی هم به اینها اعتقاد کامل دارد؛ بنابراین به نظرم در چارچوب سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری کار خواهد کرد.

خبرنگار: فاطمه تورانلو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.