سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران؛

افتتاح ۳ همراه سرای بیمار تا پایان سال/ ۱۲۰ نفر از مددجویان پاکبان می‌شوند

نقیب از جذب ۱۲۰ نفر از مددجویان بهبودیافته به عنوان پاکبان تا پایان شهریور خبر داد.

 

سیدمحمد نقیب سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در نشست خبری گفت: با توجه ویژه مدیریت شهری در این دوره به حوزه آسیب‌های اجتماعی اتفاقات خوبی رخ داد و موضوع مهم ساماندهی رود دره فرحزاد یکی از افتخارات این دوره است تا مهر ماه آماده بهره‌برداری می‌شود زیرا حدود ۱۰۰۰ معتاد متجاهر در این دره حضور داشتند و امکان حضور خانواده‌ها وجود نداشت اما اکنون کلونی آنجا وجود ندارد و شهروندان از مهرماه می‌توانند شبیه فضای دربند و درکه از آن استفاده کنند.

نقیب گفت: شهرداری تهران به جز نگهداری به سمت توانمندسازی و کارآفرینی حرکت کرده است به صورتی که در یک مرکز ۳۰۰ نفره یاورشهر کارآفرینی شده و قرار است برای ۱۵۰۰ نفر کارآفرینی افزایش یابد.

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه ۱۰ مرکز یاور شهر فعال است که ۳ مرکز متعلق به زنان و ۷ مرکز متعلق به مردان است، گفت: شهرداری تهران همه افرادی که احتیاج به مدد داشته باشد را پذیرش می‌کند؛ چرا که شهرداری ظرفیتی بالغ بر ۷۷۰۰ نفر برای جذب افراد ایجاد کرده و در حال حاضر۶۷۰۰ نفر در این مراکز نگهداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون سه مرحله طرح جمع آوری را اجرا کردیم تا معتادان جذب شوند و البته شهروندان هم می‌توانند حضور معتاد متجاهر را گزارش دهند تا نسبت به اعزام گشت‌های خدماتی شهرداری اقدام شود، اظهار کرد: شهرداری تهران در بخش کودکان کار به بهزیستی کمک می‌کند و برای جذب کودکان کار در سه مرحله در ماه‌های اخیر اقدام شده و همچنان ادامه دارد.

وی گفت: در فضای شهری برخی از محلات به ویژه دروازه غار و میدان قیام تا محمدیه امکان تردد در برخی ساعات وجود نداشت اما شهرداری تلاش کرد و توانست جمع‌آوری معتادان متجاهر را در دستور کار قرار دهد.

نقیب با بیان اینکه در هفته آخر شهریور ۵ مرکز جامعه‌پذیری برای افرادی که ۶ ماه مرحله درمان و مراحل ۹ گانه مراکز یاورشهر را گذرانده‌اند، راه‌اندازی خواهد شد که هر یک از این مراکز ۵۰ نفر ظرفیت دارند، گفت: مراکز جامعه‌پذیری می‌تواند ۳۰۰ معتاد بهبود یافته را جذب کند و علاوه بر اینکه زمینه اشتغال آنها فراهم می‌شود، امکان اسکان آنها نیز وجود دارد.

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از راه‌اندازی ۳ همراه سرای بیمار در منطقه ۶ خبر داد و گفت: ۳ همراه سرای بیمار هم تا پایان سال جاری راه‌اندازی خواهد شد که هر یک از آنها ۸۰ نفر ظرفیت دارد؛ در حال حاضر ۷ همراه سرا وجود دارد که حدود ۵۰۰ نفر ظرفیت دارند و با راه‌اندازی مراکز جدید حدود ۵۰ درصد به ظرفیت آنها افزوده خواهد شد و می‌توانیم محدودیت زمانی اقامت را برداریم.

وی در مورد وضعیت اشتغال معتادان بهبود یافته در شهرداری تهران به عنوان پاکبان گفت: این افراد هنوز جذب و به کار گیری نشدند اما بر اساس صحبت انجام شده قرار است تا پایان شهریور ۱۲۰ نفر از مددجویان ترخیص شده مشغول به کار شوند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران در بخش کودکان کار به بهزیستی کمک می‌کند، گفت: در حال حاضر ۳۹ مرکز آموزش برای کودکان کار و خیابان داریم که مراکز پویا شهر نام دارند و قرار است تا پاییز یک مرکز دیگر هم در منطقه ۱۵ راه‌اندازی شود و در حال حاضر ۷۰۰۰ کودک کار در این مراکز در حال دریافت خدمات هستند که بین آنها کودکان اتباع نیز حضور دارند؛ اما تعداد آنها قابل توجه نیست و شاید حدود ۱۰ درصد باشد.

نقیب با بیان اینکه سال گذشته با کمک خیرین ۳۰۰ جهیزیه به زوج‌های نیازمند اهدا شد، افزود: امیدواریم این رقم در سال جاری به ۱۵۰۰ جهیزیه برسد؛ ارزش ریالی اقلام حداقل ۳۵ تا ۵۰ میلیون تومان است و تعدادی از جهیزیه‌ها نیز به صورت کامل اهدا شده و شامل ۱۹ کالا و به ارزش ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان است.

وی در مورد برنامه‌های اربعینی این سازمان نیز خاطرنشان کرد: در محرم شهر «خیمه یاری» برپا شده که مورد استقبال قرار گرفت؛ بگونه‌ای که یکی از آنها برآورده شدن آرزوی ۲۶۵ کودک کار و دیگری آزادسازی ۱۳۶ زندانی زن غیرعمد از طریق خیرین و امور زنان ریاست جمهوری بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.