سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذخیره سد اکباتان به ۲۶ میلیون مترمکعب رسید

استاندار همدان با بیان اینکه ذخیره سد اکباتان به ۲۶ میلیون مترمکعب رسید، گفت: در دولت آبرسانی به ۳۶۰ روستای استان در دو مرحله در حال انجام است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد صبح امروز در جلسه کارگروه سازگاری با کم‌آبی اظهار داشت: ذخیره کنونی سد اکباتان به ۲۶ میلیون مترمکعب رسیده در حالی که این مقدار در مدت مشابه سال گذشته ۹ میلیون مترمکعب بود.

وی عنوان کرد: با پیروی از سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت مردمی، متعهد هستیم که حتی دورترین روستا‌ها نیز از آب شرب بهداشتی و سالم بهره‌مند شوند و در این راستا، آبرسانی به ۳۶۰ روستای استان در دو مرحله در حال انجام است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه قوانین بازدارنده برای مقابله با کشت دوم و کشت‌های ممنوع، باید افزایش یابد بیان کرد:نصب کنتور‌های هوشمند آب و برق و مسدودسازی چاه‌های غیرمجاز باید در اولویت قرار گیرد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه پساب بی ارزش نیست و باید ۱۰۰ درصد فاضلاب به پساب تبدیل شود و از آن در صنایع غیرغذایی استفاده شود اظهار داشت: اصحاب رسانه و صداوسیما در زمینه‌ی استفاده بهینه از آب در مصارف خانگی، کشاورزی و صنعتی فرهنگ‌سازی کنند.

وی تصریح کرد: کشاورزان عزیز از برداشت بی‌رویه آب، کشت دوم و کشت محصولات پرآب‌بر خودداری کنند و به بهره‌وری در مصرف آب توجه داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.