سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان ملل حمله به مدرسه التابعین را خونین‌ترین حملات خواند

سازمان ملل حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه التابعین که محل اسکان آوارگان بود را یکی از خونین‌ترین حملاتی خواند که این رژیم مرتکب آن شده است.

لیزا داتن، مدیر بخش مالی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA)، گفت که حمله به مدرسه التابعین در شهر غزه یکی از خونین‌ترین حملات به مدرسه‌ای است که افراد آواره را در خود جای داده است.  

براساس گزارش القدس العربی، داتن خاطرنشان کرد که حمله به مدرسه التابعین در شهر غزه یک حادثه منفرد نبود و چنین حملاتی به طور فزاینده‌ای در حال وقوع است. او تاکید کرد که این حمله توسط ارتش اشغالگر اسرائیل در هنگام نماز صبح  انجام شد. او در ادامه نگرانی عمیق خود را از حمله به مدرسه که جان دست‌کم ۱۰۰ نفر را گرفت، ابراز کرد.

روز شنبه، دفتر رسانه‌های دولتی در نوار غزه اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ نفر که در حال اقامه نماز صبح در مدرسه التابعین بودند، در حمله رژیم صهیونیستی کشته و صد‌ها نفر دیگر مجروح شدند.

داتن گزارش داد که سه مدرسه در غزه طی ۴۸ ساعت بین ۳ تا ۴ اوت و دو مدرسه در ۸ اوت توسط ارتش اشغالگر اسرائیل بمباران شدند و پس از آن در ۱۰ اوت به مدرسه التابعین حمله شد. این مقام سازمان ملل در سخنرانی خود گفت: این جنگ زندگی، رویا‌ها و آینده را نابود می‌کند.

وی افزود: وضعیت بهداشتی در غزه همچنان بحرانی است و سیستم بهداشتی به سختی کار می‌کند. اسرائیل به طور مستمر مشکلاتی را در زمینه کمک ایجاد می‌کند و از دسترسی غیرنظامیان به منابع درمانی، غذا و مواد بهداشتی کافی جلوگیری می‌کند.   

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته که در میان ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شدند که اکثر آنها کودک و زن هستند و بیش از ۱۰ هزار نفر نیز مفقود شدند.

مترجم: مینا عظیمی

برچسب ها: سازمان ملل ، جنگ غزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.