سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وزیر راه و شهرسازی تجربه‌ای در حوزه مسکن ندارد/ عراقچی نیروی پایبند به نظام است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره فهرست کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم نکاتی را بیان کرد.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره فهرست کابینه پیشنهادی گفت: آقای پزشکیان در لیست کابینه خود نشان داد که  متاثر از جریان تندرو اصلاح‌طلبان لیست را پیشنهاد نداده است. نارضایتی جریان اصلاحات نیز از همین امر است که چرا افراد شناسنامه دار اصلاح طلب را برای کابینه معرفی نکرده است. اما از منظر تخصص به نظر میرسد که آقای پزشکیان تلاش کرده است تا از افراد متخصص برای هریک از وزارت خانه‌ها استفاده کند.

وی ادامه داد: برای بخش‌هایی نظیر اقتصاد به این دلیل که مشکل عمده این روز‌های کشور است و برخی از این افراد پیشتر نتوانستند مشکلات اقتصادی کشور را حل کنند؛ طبیعتا الان هم خیلی بعید است که بشود امیدوار بود به اینکه اینها بتوانند مشکلات اقتصادی را چه در رابطه با تورم، چه در رابطه با کاهش ارزش پول ملی و حل مشکلات معیشتی مردم حل کنند. بر همین اساس به نظر میرسد اگر مجلس شاخص‌های مد نظر رهبری را در کمیسیون‌های مربوطه مد نظر قرار دهد احتمال اینکه چند فرد از وزرا رای اعتماد به دست نیاورند وجود دارد.

ترقی با اشاره به انتخاب وزیر راه و شهرسازی افزود: خانمی که برای این وزارتخانه در نظر گرفته شده است در موضوع شهرسازی از سابقه خاصی  برخوردار است و در بسیاری از شهر‌ها سیاست‌های توسعه‌ای را زیر نظر آقای حناچی دنبال میکرد که بیش از هرچیز به دنبال فرهنگ اسلامی زدایی از معماری شهر‌ها بوده است. به نظر میرسد که باید مجلس روش دقیق و جدی تری داشته باشد. طبیعتا کسی که تخصصش شهرسازی هست خیلی به مسکن ارتباط خاصی نخواهد داشت و معتقدم باید در این زمینه هم باید فرد مناسب تری انتخاب شود تا به واقع مشکلات مسکن را که یکی از معضلات بزرگ مردم هست را به نحو مطلوبی حل کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه همچنین با اشاره به انتخاب آقای عراقچی تاکید کرد:  آقای عراقچی به هر حال نیروی پایبند به نظام، انقلاب و رهبری است. به نظر من دغدغه نسبت به ایشون خیلی وجود ندارد البته خب طبیعتاً آن روحیه انقلابی گری و آن تحرکی که مرحوم آقای عبداللهیان داشت ممکن است که ایشان نداشته باشد. ولی در مجموع به لحاظ رعایت چارچوب و اصول سیاست خارجی مشکلی نداشته باشد.  

وی ادامه داد: انشاالله مجلس با دقت مسئولیت  رای اعتمادی که به افراد میدهد را بپذیرد. مردم انتظارشان این هست که هر دولتی که روی کار می‌آید کار آمدی بیشتری نسبت به دولت قبل داشته باشد و توانمندیش در حل مشکلات کشور بیشتر بشود و این انتظار را ما باید از مجلس داشته باشیم که با دقت این خواسته مردم را محقق کند.

خبرنگار: فاطمه تورانلو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.