سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسدی: با ویگنز ادامه همکاری خواهیم داد/ برای بازی‌های آسیایی و المپیک آینده برنامه ریزی کرده ایم

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: ما با ویگنز همچنان به صورت آنلاین همکاری خواهیم کرد، اما ایشان هر ۲ یا ۳ ماه به ایران خواهند آمد و از نزدیک تمرینات دوچرخه سواران ما را بررسی خواهند.

در مسابقات دوچرخه سواری استقامت جاده بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس علی لبیب دوچرخه سوار کشورمان توانست با ثبت زمان  ۶:۴۶:۳۳ از خط پایان عبور کند و در جایگاه هفتاد و ششم قرار گرفت. این نتیجه در حالی رقم خورد که آخرین بار حسین عسگری در المپیک پکن توانسته بود از خط پایان بگذرد و در جایگاه پنجاه و یکم قرار گرفته بود و بالاخره پس از ۱۶ سال لبیب توانست این طلسم را بشکند.

رسول اسدی رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص نتیجه علی لبیب در المپیک پاریس گفت:ما روند آماده سازی را با استخدام آقای ویگنز سرمربی بلژیکی تیم دوچرخه سواری و حضور در مسابقات تدارکاتی آغاز کردیم. در ابتدا خیلی‌ها با حضور سرمربی خارجی به صورت آنلاین مخالف بودند، اما براساس ارسال دیتا با آقای ویگنز در ارتباط بودیم که نتایج خوبی نیز درپی داشت.

او ادامه داد: عبور علی لبیب از خط پایان در المپیک حاصل یک کار تیمی بود که مجموعه فدراسیون به نظرم از ۱۰۰ نمره ۹۰ را کسب کرده است.

او بیان کرد: ما کل فرآیند انتخابی را به مربی واگذار نکردیم چرا که مربیان مدیریت کلان را ندارند و در گذشته مربی‌ها ده‌ها انتخابی برگزار می‌کردند و این عامل باعث پدیده زشت دوپینگ می‌شد که برای ما مشکلات زیادی را ایجاد کرده بود و فدراسیون جهانی دوچرخه سواری خسرو قمری رئیس وقت فدراسیون را به دلیل دوپینگ سازمان یافته از کلیه فعالیت‌ها در دوچرخه سواری محروم کرده بود و فدراسیون در  آستانه تعلیق قرار داشت که در حال حاضر فدراسیون دیگر با این مسئله مواجه نیست.

اسدی گفت: دوچرخه سواران ما در المپیک‌های قبلی شاید از علی لبیب نیز قوی‌تر بودند ولی ما با جذب سرمربی خوب و حامی مالی توانستیم در المپیک نتیجه بگیریم. چرا که ۱۶ سال بود دوچرخه سواران ما نتوانسته بودند از خط پایان عبور کنند. علی لبیب ۲۲ سال سن دارد و در المپیک‌های گذشته ما دوچرخه سواران بالای ۳۰ و حتی ۳۵ سال را به المپیک اعزام کرده بودیم  و لبیب با توجه به سنش می‌تواند حتی در ۲ المپیک دیگر نیز حضور داشته باشد و برنامه ریزی فدراسیون برای حضور پرقدرت در بازی‌های آسیایی ژاپن و المپیک آینده در لس آنجلس خواهد بود. 

او خاطرنشان کرد:  درست است علی لبیب در المپیک رتبه ۷۶ را کسب کرد، اما دوچرخه سوارانی از ژاپن و کره جنوبی که امکانات زیادی را در اختیار دارند نیز در رتبه ۵۶ و ۶۹ قرار گرفتند. مغولستان هم در ۵ سال اخیر سرمایه گذاری خوبی انجام داده است و دوچرخه سوار این کشور در رتبه ۵۷ قرار گرفت.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در خصوص اینکه آیا همکاری با وینگز ادامه خواهد داشت یا خیر گفت:  ما با ویگنز همچنان به صورت آنلاین همکاری خواهیم کرد، اما ایشان هر ۲ یا ۳ ماه به ایران خواهند آمد و از نزدیک تمرینات دوچرخه سواران ما را بررسی خواهند و همچنین او در مسابقات نیز در کنار دوچرخه سواران خواهد بود. ما به ایشان ۱۰ دوچرخه سوار را معرفی کرده ایم تا تحت نظر ایشان تمرینات خودشان را دنبال کنند.

او ادامه داد: مهد دوچرخه سواری در اروپا است و این ورزش نیز تجهیزات محور است. آقای ویگنز در پاریس با یک سنسور دمای بدن علی لبیب را کنترل می‌کرد و در صورت بالا بودن دمای بدن به لبیب مکملی می‌داد که دمای بدن او را پایین می‌آورد چرا یک دوچرخه سوار بدون داشتن تجهیزات و استفاده از مکمل‌ها نمی‌تواند در یک هوای گرم و شرجی ۶ ساعت دوچرخه سواری کند.

او در خصوص ادامه همکاری با حامی مالی فدراسیون گفت: حامی مالی ما یک ماه قبل از المپیک ۸ دوچرخه سوار به ما تحویل داد و پیش از المپیک نیز دوچرخه لبیب و سایر تجهیزات را تامین کرد و این همکاری ادامه خواهد داشت. ما به همراه آقای ویگنز و حامی مالی مان در پاریس جلسه داشتیم تا روند ادامه همکاری را مشخص کنیم.

اسدی در پایان گفت: تا یک ماه آینده ما مرکز سنجش آکادمی دوچرخه سواری که تجهیزات آن را خریداری کرده ایم را افتتاح خواهیم کرد چرا که ما به این مرکز برای بررسی دوچرخه سواری کشورمان به صورت علمی نیازمند هستیم و آقای ویگنز نیز در رابطه با این موضوع به فدراسیون کمک خواهد کرد.

خبرنگار: سجاد هدایت پور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.