سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

طراحی و تولید ربات صنعتی ۷ درجه آزاد توسط فناوران برای اولین بار در کشور

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از تولید و ساخت ربات صنعتی که توانایی حمل بار ۲۵۰ کیلوگرم را دارد؛ خبر داد.

علیرضا هاشم‌پور مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان تولید ربات صنعتی گفت: محصول مجموعه دانش بنیان ما ربات صنعتی ۷ درجه آزادی بوده که برای اولین بار در ایران طراحی و ساخته شده است. این ربات صنعتی توانایی حمل بار ۲۵۰ کیلوگرمی را دارد و طول بازوی این ربات ۲.۵ بوده و دقت حرکتی آن در فضای کاری ۰/۵ میلی‌متر است. ربات صنعتی ۷ درجه آزاد در صنایع مختلف اعم از خودروسازی، لوازم خانگی، صنایع ساختمان، صنایع فوم‌سازی، صنعت فولاد و کارخانجات صنایع غذایی کاربرد دارد. 

او افزود: این ربات صنعتی در انواع جابجایی‌های جوشکاری، برشکاری و در خطوط تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد. بازوی ربات صنعتی این شرکت یک بازوی قوی و خستگی ناپذیر و بسیار دقیق بوده؛ چرا که اگر در صنعت جوشکاری تجهیز شود می‌تواند عمل جوشکاری انجام دهد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به ویژگی‌های ربات صنعتی ۷ درجه آزاد این شرکت بیان کرد: ویژگی‌های این دستگاه نسبت به نمونه خارجی نرم‌افزار آن بوده که بومی‌سازی شده و امکان بومی‌سازی دیگر آپشن‌های آن در داخل کشور وجود دارد و قطعات داخل آن از بازار ایران تهیه شده است.

هاشم پور در پایان تصریح کرد: این ربات دارای خدمات پس از فروش بوده که هزینه‌ای بسیار پایینی دارد و قیمت تمام شده این محصول نسبت به مشابه خارجی خود ۴۰ درصد پایین‌تر است، اما از نظر کیفیت با نمونه خارجی برابری می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.